افشای دروغ نتانیاهو دربارۀ آتش‌سوزی ‌ها توسط تلویزیون اسرائیل

افشای دروغ نتانیاهو دربارۀ آتش‌سوزی ‌ها توسط تلویزیون اسرائیل
دوشنبه 15 آذر 1395 - 19:02

پژوهشی که توسط شبکۀ دوم تلویزیون اسرائیل تهیه شد نشان می دهد آتش سوزی های اخیر در اراضی اشغالی، تعمدی و یا از روی انگیزه های قومیتی نیست.

العالمفلسطین اشغالی
این پژوهش که شنبۀ گذشته منتشر شد فاش کرد تحقیقاتی که کارشناسان حریق و گروه های نجات انجام داده اند تا کنون نتوانسته ثابت کند که آتش سوزی های مناطق مختلف اسرائیل مخصوصا در حیفا تعمدی بوده است.نتیجۀ این گزارش، اظهارات مسئولان رژیم صهیونیستی و در رأس آنها بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر این رژیم، را رد می کند.
یکی از کارشناسان حریق که فرایند تحقیق را رهبری می کرد در پاسخ به سوالی دربارۀ دلایل آتش سوزی ها گفت: «اگر می دانستم به این سؤال جواب می دادم».
مقامات اسرائیلی 39 فلسطینی رادر پی آتش سوزی های اخیر بازداشت کردند اما بعدا 36 نفر از آنها را آزاد کردند. شبکۀ دوم اسرائیل تأکید کرد سه نفری که هنوز در بازداشت به سر می برند ارتباطی با آتش سوزی ها ندارند.
در تمامی اظهارات مسئولان رژیم صهیونیستی در طول بروز آتش سوزی های زنجیره ای در اراضی اشغالی، انگشت اتهام به سوی شهروندان فلسطینی ساکن داخل خط سبز نشانه می رفت تا جایی که نتانیاهو موج آتش سوزی ها را تروریسم آتش افروزی نامید.
برخی از وزرا از جمله نفتالی بنت، وزیر آموزش و پرورش، شهروندان فلسطینی را به ایجاد آتش سوزی ها متهم کردند.
گیلعاد اردان، وزیر امنیت داخلی اسرائیل، نیز گفته بود که اسرائیل برای نوعی جدید از تروریسم آماده می شود.
202
 

پربیننده ترین خبرها