اعتراض رسمی ایران به سازمان ملل دربارۀ بدعهدی آمریکا

اعتراض رسمی ایران به سازمان ملل دربارۀ بدعهدی آمریکا
چهارشنبه 17 آذر 1395 - 08:15

سفیر و نماینده دائم ایران در سازمان ملل متحد در نامهای خطاب به دبیرکل این سازمان، مصوبه اخیر کنگره آمریکا مبنی بر تمدید تحریم های ایران را مغایر نص صریح برجام خواند و خواستار درج این مسأله در گزارش آینده وی به شورای امنیت شد.

العالم - ایران
غلامعلی خوشرو در نامه‌ای خطاب به بان کی مون، اعلام کرد: دولت جمهوری اسلامی ایران مصوبه اخیر کنگره آمریکا و تمدید قانون تحریم ایران (ایسا) تا پایان سال 2026 میلادی را مغایر تعهدات آمریکا بر اساس برجام می داند.
در این نامه تأکید شده است که بر اساس مفاد برجام، آمریکا به عنوان یکی از طرف‌های برجام متعهد شده که از تمدید و وضع مجدد تحریم و یا هر اقدام مغایر با اهداف، نص و روح برجام خودداری کند.
خوشرو افزود: تمدید قانون تحریم ایران (ایسا) بر خلاف تعهدات برجامی آمریکاست و لذا این کشور مسؤول پیامدهای منفی و آثار زیانبار چنین اقدامی خواهد بود.
در این نامه از دبیرکل سازمان ملل متحد خواسته شده است که از همه طرف های برجام بویژه آمریکا بخواهد تا به تعهدات خود در قبال این توافقنامه پایبند بمانند.
نماینده کشورمان همچنین از وی خواسته است تا این اقدام آمریکا و سایر موارد بد عهدی این کشور در اجرای تعهدات برجام را در چارچوب گزارش آتی خود به شورای امنیت منعکس کند.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها