اوباما: مذاکرات ایران الگویی مناسب برای فلسطین!

اوباما: مذاکرات ایران الگویی مناسب برای فلسطین!
چهارشنبه 17 آذر 1395 - 09:00

رئیس جمهور آمریکا، در آخرین سخنرانی خود در این پست، از مذاکرات ایران به عنوان الگویی مناسب برای حل بحران فلسطین یاد کرد.

العالم - آمریکا

باراک اوباما، ساعاتی پیش در آخرین سخنرانی خود با موضوع امنیت ملی در فلوریدا گفت که معتقد است بحران فلسطین و "اسرائیل" با مذاکراتی شبیه به آنچه در خصوص ایران رخ داد حل و فصل می‌شود.
وی مدعی شد: «ببینید در 8 سال گذشته بدون شلیک یک گلوله چه دستاوردهایی داشته‌ایم. ... ما برنامه هسته‌ای ایران را به عقب رانده‌ایم. این تنها ارزیابی من نیست؛ بلکه اسرائیل هم چنین برداشتی دارد گرچه آن‌ها (اسرائیلی‌ها) مخالف توافق هسته‌ای بودند.»
اوباما در ادامه افزود: «تمامی این گام‌ها به حفظ امنیت ما و نیروهایمان کمک کرده‌اند. این‌ها نتایج دیپلماسی است. تلاش‌های مداوم دیپلماتیک، هر اندازه هم که ممکن است در مقاطعی ناامیدکننده و دشوار باشند، به حل بحران‌هایی که خاورمیانه را تحت تأثیر قرار داده‌اند کمک می‌کنند؛ از یمن گرفته تا سوریه و اسرائیل و فلسطین.»
او در بخش دیگری از این سخنرانی به گروه‌های تروریستی و تلاش‌های آن‌ها برای طرح‌ریزی عملیات در خاک آمریکا پرداخت.

* وعده‌های دروغ در مبارزه با تروریسم
اوباما با اشاره ضمنی به دونالد ترامپ رئیس جمهور منتخب آمریکا که هنوز راهبرد خود را در زمینه مبارزه با تروریسم اعلام نکرده است، اظهار داشت: "به جای وعده های دروغی مانند انجام حملات بیشتر و یا افزایش استقرار نیرو و جدا کردن خودمان از بقیه دنیا با نرده، باید دیدگاه وسیعتری در زمینه مبارزه با تروریسم داشته باشیم."
وی افزود: "باید سیاستی هوشمندانه و قابل اجرا را پیگیری کنیم."

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها