تاره‌ترین درخواست غرب از ایران و روسیه دربارۀ اسد

تاره‌ترین درخواست غرب از ایران و روسیه دربارۀ اسد
چهارشنبه 17 آذر 1395 - 21:17

آمریکا، فرانسه، آلمان، کانادا، ایتالیا وانگلیس دربیانیه ای مشترک، برقراری فوری آتش بس درشهر حلب سوریه را خواستار شدند.

العالم - سوریه

به گزارش پایگاه شبکه روسیا الیوم، دربیانیه صادره از سوی این شش کشور آمده است: "آتش بس فوری ، همچنان هدف اصلی است و به سازمان ملل این امکان را می دهد که کمک های انسان دوستانه را به دست اهالی مناطق شرق حلب برساند و به آوارگان کمک کند، مخالفان سوری طرح سازمان ملل را که متشکل از چهار بند است، پذیرفته اند و اکنون (نظام) سوریه باید آنرا بپذیرد، از (نظام) سوریه می خواهیم که فوراً به وضعیت هولناک درحلب پایان دهد. از روسیه و ایران نیز می خواهیم که از نفوذ خود بر سوریه برای تحقق این امر استفاده کنند".
درهمین حال، این کشورها، ایران و روسیه را متهم کردند که تمایلی به تشویق برای راه حل سیاسی بحران سوریه ندارند.
این کشورها در بیانیه خود مدعی شدند: "مخالفت نظام سوریه درمشارکت در راه کار سیاسی جدی، نشان دهنده آماده نبودن روسیه و ایران برای تلاش درجهت اجرای راه حل سیاسی برخلاف تعهداتشان دراین زمینه است".
این کشورها همچنین حمایت خود را از تلاش های "استفان دی میستورا" فرستاده ویژه سازمان ملل به سوریه برای ازسرگیری روند مذاکره در سوریه اعلام کردند.
دراین بیانیه آمده است: "فقط راه کار سیاسی می تواند صلح را در سوریه برای مردم این کشور به ارمغان بیاورد".
این شش کشور همچنین آمادگی خود را برای اعمال مجازات های جدید علیه کسانی که به نیابت ازدولت سوریه تلاش می کنند، اعلام کردند.
دراین بیانیه آمده است: "ما آماده بررسی اعمال محدودیت های جدید علیه اشخاص و طرف هایی هستیم که به نفع دولت سوریه عمل می کنند و یا به نیابت از آن تلاش می کنند".
 

215

پربیننده ترین خبرها