دولت آمریکا به مخالفان سوری سلاح دوش‌پرتاب نمی‌دهد

دولت آمریکا به مخالفان سوری سلاح دوش‌پرتاب نمی‌دهد
پنج‌شنبه 18 آذر 1395 - 02:07

وزارت خارجۀ آمریکا اعلام کرد با وجود تصویب قانونی در مجلس نمایندگان این کشور برای ارسال موشک های دوش پرتاب ضد هواپیما برای مخالفان سوری، دولت آمریکا تصمیمی برای این کار ندارد.

العالم آمریکا
پایگاه روسیا الیوم، به نقل از خبرگزاری تاس، نوشت مارک تونر، معاون سخنگوی وزارت خارجۀ آمریکا، چهارشنبه، گفت: «صرف نظر از این که چنین قانونی در کنگره تصویب شود یا خیر، باید به وضوح بگویم که ما قصد ارسال تسلیحات مرگبار برای مخالفان سوری را نداریم».
تونر افزود که وزارت خارجۀ آمریکا بارها اعلام کرده است «کشورهایی دیگر آمادگی خود را برای تسلیح مخالفان سوری اعلام کرده و این کار را انجام داده اند».
روزنامۀ واشنگتن پست، سه شنبه 6 دسامبر، خبر داد مجلس نمایندگان پیش نویس قانونی را برای ارسال موشک های دوش پرتاب ضد هواپیما برای مخالفان سوری تصویب کرده که در بودجۀ سال 2017 آمرکیا نیز ذکر شده است.
واشنگتن پست پیش بینی کرد مجلس سنای آمریکا نیز قانون یادشده را تصویب کند. این در حالی است که کاخ سفید هنوز واکنشی به این اقدام نشان نداده است.
واشنگتن از آغاز درگیری ها در سوریه بارها اقدام به ارسال تسلیحاتی برای مخالفان سوری کرده است اما بخش عمده ای از این تسلحات، در نهایت، به دست داعش، جبهة النصره و دیگر گروه های تروریستی فعال در سوریه رسیده است.
 

پربیننده ترین خبرها