ویدیو: قربانیان زلزله اندونزی از چه مردند؟!

پنج‌شنبه 18 آذر 1395 - 12:23

در زلزله شدیدی در استان "آچه" اندونزی حدود یک صد نفر کشته و صدها نفر دیگر مجروح شدند و تلاش برای یافتن قربانیان و مجروحان احتمالی این زمین لرزه همچنان ادامه دارد.

العالم - آسیا
به گزارش گروه بین الملل شبکه العالم با وجود گذشته نزدیک به دو روز از این زمین لرزه دستگاه های مسئول همچنان در حال جستجوی اجساد زیر آوار هستند. در این زلزله که بامداد چهارشنبه روی داد ، برق منطقه قطع شد و بیمارستان ها قادر به پذیرش شمار زیادی از مجروحان نیستند.

در زلزله شدید 6.5 ریشتری در استان "آچه" در جزیره سوماترا اندونزی ساختمان ها بر سر اهالی که در آن زمان در خواب بودند ویران شدند و این چنین فاجعه ای در سپیده دم قبل از نماز به وقوع پیوست.

تیم های امداد و نجات برای جستجوی اجساد زیر آوار با مشکلات بسیاری رو به رو هستند. با این حال آنها جنازه هایی را از زیر آوار بیرون کشیده اند همچنین گروه های داوطلب امداد، مجروحان را به بیمارستان های محلی فرستاده اند. این بیمارستان ها نیز قادر به پذیرش مجروحان بیشتر نیستند.

بسیاری از مجروحان در راهروهای بیمارستان یا در چادرهای امدادی پذیرش و درمان می شوند.

مقام های  اندونزی در این استان، حالت فوق العالده اعلام کرده اند.

سخنگوی "آژانس ملی مدیریت فجایع طبیعی" اندونزی گفته است در حال حاضر تمرکز ما بر یافتن قربانیان و نجات یافتگان احتمالی این زلزله است.

وی خاطرنشان کرد بسیاری از قربانیان این فاجعه به دلیل ریزش ساختمانها کشته یا مجروح شده اند نه زلزله.

سازمان زمین شناسی امریکا اعلام کرده است که این زلزله در عمق 17 کیلومتری ساحل شمال شرقی آچه رخ داده است.

هیچ هشداری درباره احتمال وقوع سونامی صادر نشده است با این حال برخی از ساکنان با ترس و وحشت از خانه های خود گریخته و به مناطق دور از دریا پناه برده اند.

"جوکو ویدودو"، رئیس جمهوری اندونزی هم اعلام کرده است که کارمند ارشد دفتر ریاست جمهوری را مسئول رسیدگی به امور منطقه زلزله زده کرده است.

گفتنی است این منطقه در سال 2004 هم با وقوع زلزله 9.2 ریشتری شاهد وقوع سونامی هولناکی بود که برخی روستاها را در اندونزی و کشورهای دیگر حاشیه اقیانوس هند به کلی نابود کرد.

در آن حادثه اندونزی بیش از سایر کشورها آسیب دید؛ در این کشور بیش از 120 هزار نفر فقط در استان آچه کشته شدند.

208-9

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها