راه حل آلمانی برای جلب اعتماد سرمایه گذاری درایران

راه حل آلمانی برای جلب اعتماد سرمایه گذاری درایران
پنج‌شنبه 18 آذر 1395 - 12:54

مدیرعامل یکی از شرکت های معتبر آلمانی با بیان اینکه ایران برای جلب مجدد اعتماد سرمایه‌گذاران به زمان نیاز دارد، مشکل تأمین منابع مالی را مهمترین مانع حضور شرکت‌های خارجی در ایران ذکر کرد.

العالم - ایران - اروپا

به گزارش گروه بین الملل شبکه العالم، به نقل از رویترز، «توماس بلیدز،» مدیرعامل شرکت آلمانی «بیلفینگر» در مصاحبه با روزنامه آلمانی «هندلزبلت» اعلام کرد تأمین منابع مالی (فاینانس) مهمترین مانع حضور شرکت‌های خارجی مایل به انجام فعالیت‌های تجاری در ایران محسوب می‌شود.

وی همچنین افزود ایران برای جلب مجدد اعتماد سرمایه‌گذاران، به زمان نیاز دارد.

بلیدز ادامه داد: «بزرگترین چالشی که هم‌اکنون در ایران شاهد آن هستم، تأمین منابع مالی پروژه‌هاست. ... پاسخ «بیلفینگر» به نگرش ایرانی‌ها که معتقدند باید شرکت‌ها خودشان بودجه مورد نیاز پروژه‌ها را تأمین کنند این است که به جای پروژه‌های چند ساله، به دنبال پروژه‌های چند ماهه و کوتاه‌مدت هستیم.»

این شرکت مهندسی 5 ماه پیش قراردادی چند میلیون دلاری را با ایران امضا کرد که به موجب آن، تأمین سامانه کنترل یکی از بزرگترین پالایشگاه‌های ایران را بر عهده خواهد داشت.

بسیاری از بانک‌های غربی از بیم پیامدهای احتمالی کاهش سطح روابط با ایران، مایل به تأمین منابع مالی پروژه‌های بزرگ در این کشور نیستند.

بلیدز در ادامه این مصاحبه افزود: «این کشور (ایران) تنها به دلیل صنعت نفت و گازش برای ما جذاب نیست. در این کشور تقاضای بالایی برای فناوری‌های زیست‌محیطی وجود دارد." اشاره وی به آلودگی هوای تهران و تلاش بخشهای مختلف اقتصاد ایران برای مقابله با این معضل بود.

«بیلفینگر» همچنین در سایر کشورهای خاورمیانه نظیر مصر، عربستان و کشورهای عرب حوزه خلیج فارس فعال است.

پربیننده ترین خبرها