اسد درباره روابط سوریه و مصر چه گفت؟

اسد درباره روابط سوریه و مصر چه گفت؟
پنج‌شنبه 18 آذر 1395 - 18:03

رییس جمهوری سوریه تاکید کرد که روابط سوریه و مصر رو به بهبودی نهاده و این روابط تاکنون به همکاری امنیتی منحصر شده است.

العالم - سوریه

بشار اسد در گفتگو با روزنامه "الوطن" سوریه با تاکید بر این که از اظهارات عبدالفتاح سیسی همتای مصری خود درباره حمایت مصر از ارتش سوریه استقبال می کند، گفت: ما امیدواریم که سخنان سیسی باعث گسترش روابط شود و درعین حال ما می دانیم که از جانب غرب که می خواهد مصر را به حاشیه براند؛ و یا ازجانب برخی شیوخ خلیج فارس که هیچ گاه تاریخ ساز نشدند و اینک می خواهند تا کشوری با کهن ترین تمدن در جهان نیز مانند آنها باشد؛ همچنان فشارهایی به مصر وارد می کنند.

اسد، حفظ روابط مصر و سوریه - هرچند به طور محدود- در دوره ریاست محمد مرسی را به این مساله ربط داد که نهاد امنیت نظامی در مصر خواهان قطع روابط با سوریه نبوده است.

وی افزود: یک کنسولگری باقی ماند که با تعداد اندکی از کارکنان مشغول به کار بود، و البته پس از زوال حکومت اخوان المسلمین در مصر این روابط رو به بهبودی نهاد و همچنان رو به بهبودی است. سفر ژنرال علی مملوک و اظهارات اخیر مسؤولان مصری و در راس آنها عبدالفتاح سیسی بیانگر این گونه روابط است، اما هنوز به سطح مطلوب نرسیده، زیرا تا این لحظه این روابط به سطح امنیتی محدود شده است.

رییس جمهوری سوریه اظهار داشت که تا این لحظه رایزنی سیاسی میان دو کشور وجود ندارد و می توانم بگویم که روابط به آرامی در حال بهبودی است؛ اما چشم انداز این روابط هنوزمحدود به چارچوب امنیتی است.

عبدالفتاح سیاسی در تاریخ 22 نوامبر تاکید کرده بود که کشورش از ارتش سوریه در مقابله با عناصر افراطی حمایت می کند. سیسی در پاسخ به سوالی درباره خبرهای حاکی از ارسال نیروهای مصری به سوریه گفته بود: اولویت ما در حال حاضر این است که از ارتش‌های ملی - به عنوان مثال در لیبی- حمایت کنیم تا با تروریست‌ها مقابله کنند و ثبات را در کشور خود برقرار سازند. همین مسئله در مورد سوریه نیز صدق می‌کند. ما از ارتش سوریه و نیز ارتش عراق حمایت می‌کنیم.

210
 

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها