روزنامه عربی گزارش داد؛

دیدار هیأت‌های تُرک با نمایندگان ایران و روسیه در دمشق؟

دیدار هیأت‌های تُرک با نمایندگان ایران و روسیه در دمشق؟
پنج‌شنبه 18 آذر 1395 - 19:02

حلب در چند روز گذشته شاهد تحولات پی درپی است؛ شهری که به زودی امنیت و آرامش را بار دیگر تجربه خواهد کرد.

العالم - سوریه

روزنامه لبنانی السفیر به نقل از فرمانده ستاد عملیات متحدان سوریه نوشت: ما به خوبی می دانیم که ترکیه، عربستان سعودی، آمریکا و صهیونیسم جهانی نقشۀ بازسازی گروه های مسلح فعال در سوریه را مشترکاً اجرا می کنند و از همان ابتدا می دانستیم که تروریست ها، از مناطقی که نمی توانند در آن مناطق کاری برای اربابان خود از پیش ببرند، به مناطق دیگری منتقل می شوند تا خود را برای حملات بعدی آماده کنند.

وی ادامه داد: ما همیشه با دو گزینه مواجه بودیم؛ یا باید اجازه می دادیم تروریست های تکفیری از مناطق استقرار خود به مناطق دیگری منتقل شوند یا باید مانع این کار می شدیم و مردم عادی را به آنها واگذار می کردیم تا تکفیری ها هر کاری که می خواهند با مردم بکنند، ولی ما هرگز اجازه نخواهیم داد که هیچ کسی امنیت و آرامش ملت سوریه را به خطر بیندازد. 

فرمانده ستاد عملیات متحدان سوریه درباره نظرات متفاوت ترکیه در قبال بحرین سوریه گفت: سران کشورهای منطقه و جهان اظهارات عجیب و غریبی درباره سوریه بیان کرده اند با این حال هیأت هایی از ترکیه به دمشق آمده اند و نَه تنها با مقامات سوری بلکه با مقامات روسی و ایرانی نیز دیدار کردند و وعده دادند که برای حل مسالمت آمیز بحران سوریه تلاش خواهند کرد و شرط و شروطی را خود آنها و متحدان شان قبلاً مطرح می کردند، پیش نکشیدند. پس چرا این بار دیدگاه های خود را درباره بحران سوریه بدون تعلل و فریبکاری بیان نمی کنند؟ برای ما معلوم شده است که دولتمردان ترکیه قابل اعتماد نیستند و پایبندی به قول و وعده های خود ندارند و فقط صفت "نفاق سیاسی" برازندۀ آنها است.

فرمانده ستاد عملیات متحدان سوریه افزود: گروه های تروریستی که روزگاری مردم حلب را با اقدامات جنایتکارانۀ خود به ترس و وحشت انداخته بودند، امروز استحکامات دفاعی خود را یکی پس از دیگری از دست می دهند و به زودی طعم تلخ شکست را خواهند چشید.

214

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها