خوابی که امارات برای یمن دیده است

خوابی که امارات برای یمن دیده است
پنج‌شنبه 18 آذر 1395 - 20:20

با وجود مخالفت شدید عربستان، امارات در صدد تجزیه یمن به دو بخش جنوبی و شمالی است.

العالم - یمن

کاربر نام آشنای سعودی در توییتر، اعلام کرد که امارات برای جدا کردن جنوب یمن از شمال آن تلاش می کند.
مجتهد در صفحه شخصی خود نوشت: امارات برخلاف نظر محمد بن سلمان جانشین ولیعهد عربستان سعودی، برای جدا کردن جنوب یمن از شمال این کشور به سختی تلاش می کند.
مجتهد افزود: امارات درپی جدا کردن استان های جنوبی شبوه، حضرموت و المهره است و بخشی که از شمال جدا خواهد شد، اقلیم حضرموت یا مثلث جنوبی الدوم نامیده خواهد شد.
افشاگر اسرار آل سعود ادامه داد: اولین اقدام برای جداکردن جنوب یمن با مسدود کردن مسیر ساحلیِ بین حضرموت و شبوه و حرکت یگان هایی تحت فرماندهی امارات از این دو استان به سوی تأسیسات نفتی و گازی بنادر بلحاف و رضوم (شبوه) آغاز شده است. این یگان ها در اردوگاه هایِ ائتلاف سعودی در صحرای حضرموت و پایگاه الریان شهر المکلا (مرکز استان) آموزش دیده اند.   
یگان های مذکور هم اکنون منطقه راهبردی مثلث العین، بندر نفتی النشیمه و چند بندرِ در حال احداث را در شرق منطقه معروف بئر علی (شبوه) به کنترل خود گرفته اند که این منطقه و بنادر یک کمربند امنیتی واقعی بین حضرموت و شبوه محسوب می شوند.
نیروهای این یگان ها از صبح سه شنبه شروع به استقرار در مناطقی همچون الخیبه در حضرموت تا مثلث العین در شبوه کرده اند. 
حدود 4 هزار نفر در اردوگاه های حضرموت در 3 ماه گذشته آموزش دیده اند و پیش بینی می شود که افراد بیشتری از جنوب یمن به این اردوگاه های آموزشی و تحت نظر امارات ملحق شوند.
هدف اصلی از این اقدامات سیطرۀ کامل بر تأسیسات نفتی و دور کردن نیروهای حراست از این تأسیسات است.

بخشی از صفحۀ توئیتری مجتهد


214 

پربیننده ترین خبرها