حال و روز تروریستها در شرق حلب چگونه است؟+ویدیو

جمعه 19 آذر 1395 - 06:55

حملات ناگهانی و غافلگیرکننده نیروهای ارتش سوریه و متحدانش تمام ابزارهای دفاعی تروریستها را درهم شکسته و استحکامات آنها را ویران ساخته است.

العالم ـ سوریه

با وجود استفاده ارتش سوریه از ابزارهای شناسایی پیشرفته مانند هواپیماها و دوربین های دید در شب و روز و برخی با ویژگی های عالی از لحاظ تکنولوژی مانند دوربین های 360 درجه، برخی موانع لوجستیکی مانند تونل ها و خاکریزهای عمیق بر ماهیت عملیات ودقت آنها تاثیر می گذارد و به تروریستها برای دور ماندن از حملات کمک می کنند.

 در درگیریهای جاری در محله های شرقی حلب، تونلها و خاکریزها نتوانستند از عناصر مسلح محافظت کنند و هیچ گونه سودی برای آنها نداشتند، حملات ناگهانی و غافلگیرکننده نیروهای ارتش سوریه و متحدانش تمام ابزارهای دفاعی تروریستها را درهم شکست و استحکامات آنها را ویران ساخت. به گونه ای که آن تونل ها فقط به پناهگاهی امن برای انتقال از منطقه ای به منطقه دیگری برای فرار از مرگ حتمی تبدیل شدند.

یک منبع نظامی اهمیت هواپیماهای شناساییِ هدایت شونده در کشف موانع و خاکریزها و تونلها قبل از آغاز عملیات زمینی را بیان کرد و گفت که این هواپیماها در شناسایی مخفیگاه ها و تونلهایی که گروههای مسلح از آنها برای انتقال مهمات و عناصر و نیز در پنهان شدن از حملات استفاده می کردند، سهم بسزایی داشتند.

این منبع با اشاره به کشف تعداد بسیار زیادی از تونلها در هنگام عملیات، گفت: برخی از آنها مجهز به مواد غذایی و مهمات بودند؛ اما عناصر مسلح توان بالای نظامیان سوریه در اداره کردن جنگ خیابانی و سرعت در پیشروی را نتوانستند پیش بینی کنند و این امر سبب شد تا همه چیز را رها کنند و پا به فرار بگذارند.

یادآور می شود که ارتش سوریه از اینگونه سناریوها به خوبی آگاه است؛ از این رو جنگنده های ارتش با همکاری با هواپیماهای پیشرفته روسیه قبل از پیشروی نیروهای پیاده نظام، اقدام به عملیات شناسایی می کنند.

210

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها