توقف حملات هوایی عربستان، شرط توقف شلیک موشک‌های یمن

توقف حملات هوایی عربستان، شرط توقف شلیک موشک‌های یمن
جمعه 19 آذر 1395 - 20:12

رئیس جمهور سابق یمن از کشورهای عضو تشکل موسوم به ائتلاف عربی به رهبری عربستان خواست حملات هوایی به یمن را متوقف کنند تا یمنی ها نیز به شلیک موشک به سمت عربستان پایان دهند.

العالم یمن
علی عبدالله صالح در نشست نمایندگان حزب کنگرۀ مردمی و متحدانش در شورای سیاسی و دولت جدید، خطاب به کشورهای عضو موسوم به ائتلاف عربی گفت: «پرواز جنگنده های خود را متوقف کنید تا یمنی ها پرتاب موشک به سوی پایگاه های هوایی و اردوگاه های شما را متوقف کنند».
وی دربارۀ این ادعا که نیروهای دشمن هادی (رئیس جمهور مستعفی و فراری یمن) و متحد با حوثی ها مکۀ مکرمه را هدف قرار داده اند گفت: «این ادعا صحیح نیست. ما پایگاه های هوایی را که هواپیماهای شما از آن پرواز می کنند هدف قرار دادیم».
صالح همچنین افزود: «کارخانه ها، خانه ها، پل ها، جاده ها، مدارس و دانشگاه های ما را خراب کردید. ما آن ها را دوباره به همان شکلی که در 54 سال ساخته بودیم، خواهیم ساخت».
وی همچنین از نقشۀ راه جان کری به عنوان پایه و اساس مذاکرات صلح عادلانه، فراگیر، کامل و دائمی حمایت کرد.

صالح از اسماعیل ولد الشیخ، نمایندۀ سازمان ملل متحد در یمن خواست که یک میانجی بی طرف باشد و آموزه های دیگران به یمنی ها دیکته نکند.
وی ابراز امیدواری کرد مصر نیز مانند مغرب از ائتلاف عربی عقب نشینی کند و از کویت خواست ضمن جدا شدن از این ائتلاف، به عنوان میانجی بین عربستان و یمن وارد عمل شود و برای توقف کشتارهای داخل یمن تلاش کند.
صالح در ادامه گفت: «شاید بعضی ها بگویند صالح به (کشورهای عضو شورای همکاری) خلیج فارس ابراز دوستی می کند اما من نسبت به صلح و سازش ابراز دوستی می کنم و به سمت برقراری ثبات حرکت می کنم».
علی عبدالله صالح ضمن تشکر از کشور عمان که وارد ائتلاف تجاوز به یمن نشد از سایر اعضای شورای همکاری خواست مانند عمان عمل کنند.

پربیننده ترین خبرها