یو‌اس نیوز:

ترامپ شرکت‌های مرتبط با عربستان را تعطیل کرد

ترامپ شرکت‌های مرتبط با عربستان را تعطیل کرد
شنبه 20 آذر 1395 - 10:41

ترامپ دست‌کم 4 شرکت خود را که با عربستان مرتبط بوده اند، تعطیل کرده است.

العالم - آمریکا - عربستان

وبسایت «یو‌اس نیوز» در گزارشی اعلام کرد؛ دونالد ترامپ، رئیس جمهور منتخب آمریکا، چند روز پس از انتخابات ریاست جمهوری تعدادی از شرکت‌های خود را تعطیل کرد. بنا بر اطلاعات ثبت شرکت در ایالت «دلاویر،» 4 شرکت تعطیل‌شده ترامپ با یک کسب و کار عربستانی مرتبط بوده اند.
این خبر در حالی منتشر می‌شود که قرار است ترامپ در چند روز آینده تغییراتی را در نحوه انجام امور تجاری خود اعلام کند تا در انجام وظایفش به عنوان رئیس جمهور آمریکا اختلال و قانون‌شکنی ایجاد نشود.
به گفته مقامات «سازمان ترامپ،» تعطیلی این 4 شرکت – از میان 9 شرکتی که پس از انتخابات تعطیل شده اند – امری عادی تلقی می‌شود و ترامپ در عربستان سعودی، کسب و کار و فعالیت تجاری ندارد.

ترامپ هم‌اکنون بیش از 500 شرکت خصوصی را در اختیار دارد؛ اما ماهیت، عملکرد و تعامل آن‌ها با کشورهای خارجی برای آمریکایی‌ها مجهول است. ترامپ – بر خلاف سایر رؤسای جمهور منتخب آمریکا – اسناد مرتبط با پرداخت‌های مالیاتی خود را منتشر نکرده است و همین امر به رازآلود ماندن ماهیت و عملکرد شرکت‌هایش دامن می‌زند.
ترامپ در برخی کشورها چندین هتل مشهور در اختیار دارد.

سال گذشته «ایوانکا ترامپ» - دختر ترامپ - از خاورمیانه و عربستان سعودی به عنوان مناطقی یاد کرد که فعالیت هتل‌های پدرش در آن‌ها افزایش خواهد یافت.
ترامپ در بحبوحه فعالیت‌های انتخاباتی، 8 شرکت جدید تأسیس کرد که نام یکی از آن‌ها، «جده» برگرفته از نام یکی از شهرهای عربستان بود. 4 شرکت ترامپ چند ماه پس از تأسیس، تعطیل و 4 شرکت باقیمانده نیز چند روز پس از انتخابات، به وضعی مشابه دچار شدند.

پربیننده ترین خبرها