ایران از تشکیل دولت نجات ملی یمن استقبال کرد

ایران از تشکیل دولت نجات ملی یمن استقبال کرد
يکشنبه 21 آذر 1395 - 01:34

سخنگوی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران، ضمن تاکید بر مشروعیت و جایگاه قانونی مجلس نمایندگان یمن، از اقدام تازه این مجلس در رای اعتماد به دولت نجات ملی استقبال کرد.

العالم - یمن

به گزارش گروه بین الملل شبکه العالم، به نقل از تارنمای وزارت امور خارجه، «بهرام قاسمی» ابراز امیدواری کرد که نمایندگان مردم یمن و کابینه نجات ملی در راستای کاهش آثار جنگ و خدمات رسانی به مردم این کشور گام های موثری برداشته و مسیر رسیدن به صلح، ثبات و حل اختلافات از طریق مسالمت آمیز را هموار سازند.

سخنگوی وزارت امورخارجه با ابراز تاسف از کارشکنی و مانع تراشی های اخیر بعضی از طرف های منسوب به دولت مستعفی یمن در گفت و گوهای سیاسی، بار دیگر بر ضرورت از سرگیری گفت وگوهای یمنی - یمنی، توقف حملات نظامی و تسریع در ارسال کمک های انسان دوستانه به آن کشور تاکید کرد.

پارلمان یمن پس از دو جلسه بررسی درباره برنامه کابینه پیشنهادی دیروز(شنبه) با اکثریت آرا به دولت نجات ملی به نخست وزیر عبدالعزیز بن حبتور رأی مثبت داد.

دولت نجات ملی یمن متشکل از 42 وزیر از جمله 6 وزیر مشاور، اواخر ماه نوامبر گذشته در مقابل رئیس شورای عالی سیاسی یمن سوگند یاد کرده بود.

صالح بن صماد رئیس شورای عالی سیاسی یمن دوم اکتبر گذشته عبدالعزیز بن حبتور را مأمور تشکیل کابینه کرد.

با توجه به ادامه تجاوز عربستان سعودی به یمن و محاصره اقتصادی این کشور، کابینه مذکور مأموریت های متعدد و بزرگی دارد.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها