جان بولتون، مرد شماره دوی وزارت خارجه آمریکا می‌شود

جان بولتون، مرد شماره دوی وزارت خارجه آمریکا می‌شود
يکشنبه 21 آذر 1395 - 10:49

به نوشته هافینگتن‌پست، ترامپ قصد دارد بولتون را به عنوان فرد شماره دو در وزارت خارجه آمریکا منصوب کند.

العالم - آمریکا

منابع نزدیک به هافینگتن‌پست و ان‌بی‌سی از انتصاب «جان بولتون،» نماینده اسبق آمریکا در سازمان ملل در زمان جورج دابلیو بوش، به عنوان فرد شماره دو در وزارت امور خارجه آمریکا خبر داده اند. بولتون در این سمت، انجام امور روزمره وزارت خارجه آمریکا را بر عهده خواهد گرفت.
بولتون که حتی زمانی در لیست ترامپ برای تصدی سمت وزارت خارجه آمریکا قرار داشت، یکی از جنگ‌طلب ترین جمهوری‌خواهان حامی رئیس جمهور منتخب این کشور محسوب می‌شود. مواضع ضد‌ایرانی و ضد‌روسیه وی بارها در رسانه‌ها جنجال‌آفرین شده است.
حضور بولتون در سازمان ملل به عنوان سفیر آمریکا تنها کمتر از دو سال دوام داشت؛ چرا که دموکرات‌ها توانستند در زمان جورج دابلیو بوش، زمینه حذف وی را فراهم کنند. به نوشته هافینگتن‌پست، ترامپ یکی از منفورترین افراد در عرصه سیاست خارجی در جهان به شمار می‌رود.
در ادامه این مطلب آمده است: جستجوی ترامپ برای گزینه مناسب حضور در رأس وزارت خارجه آمریکا روندی عجیب را طی می‌کند. «رودی جولیانی،» شهردار اسبق نیویورک، نخستین گزینه ترامپ برای تصدی این سمت بود؛ اما جمعه هفته گذشته خودش از لیست ترامپ خارج شد. «میت رامنی،» نامزد جمهوری‌خواهان در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا در سال 2012 نیز در لیست ترامپ حضور داشت. اما رسانه‌ها شنبه از قطعی شدن حضور «رکس تیلرسون،» مدیرعامل شرکت نفتی «اکسون‌موبیل» در رأس وزارت خارجه آمریکا خبر دادند.
بولتون بارها از علاقه‌اش به بمباران ایران خبر داده است. خصومت وی با روسیه نیز با علاقه ترامپ به بهبود روابط با مسکو در تضاد آشکار است.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها