در آستانۀ هفتۀ وحدت؛

دیدار جمعی از علمای اهل سنت با رییس جمهور

دیدار جمعی از علمای اهل سنت با رییس جمهور
يکشنبه 21 آذر 1395 - 11:17

جمعی از علمای اهل سنت سراسر کشور در آستانه هفته وحدت با حجت الاسلام والمسلمین حسن روحانی رییس جمهوری دیدار و گفت وگو کردند.

العالم - ایران
شماری از علمای أهل سنت امروز (یکشنبه) در حضور روحانی ضمن تاکید بر وحدت شیعه و سنی و محکوم کردن اقدامات تروریستی گروهک تروریستی داعش در سوریه و عراق به تشریح دیدگاه ها خود در زمینه مسایل کشوری و منطقه ای پرداختند.
در این دیدار عبدالرضا رحمانی فضلی وزیر کشور، حجت الاسلام و المسلمین علی یونسی دستیار ویژه رییس‌جمهور در امور اقوام و اقلیت‌های دینی و مذهبی و حسینعلی امیری معاون امور مجلس رییس جمهور نیز شرکت داشتند.
هفته وحدت فاصله میان 12 ربیع الأول که سالگرد ولادت پیامبر اکرم (ص) بنا بر روایات أهل سنت تا 17 ربیع الأول که تاریخ ولادت رسول اکرم (ص) بنا بر روایات موجود در شیعه است به ابتکار امام خمینی (ره) به عنوان هفته وحدت نامگذاری شده است .
رییس جمهور دی ماه سال گدشته در کنفرانس بین المللی وحدت اسلامی ضمن تاکید بر این که اسلام دین رحمت، سلام ، صلح و برادری است، گفت: برای مبارزه با تروریسم باید جلوی خشونت فکری و گفتمانی آن را گرفت و امروز ظلم بزرگ تنها بر مردم سوریه، عراق، یمن و لیبی نیست، بلکه بزرگترین ظلم بر چهره اسلام رحمانی است.
وی یادآور شد: متجاوزین و قدرت‌های خارجی و دشمنان اسلام به جان مسلمانان افتاده‌اند، کشوری از کشورهای اسلامی را اشغال کرده‌اند و به کشتار مسلمان‌ها می‌پردازند متأسفانه امروز در شرایطی قرار گرفته‌ایم که در جمع کشورهای اسلامی، کشوری به کشور دیگر می‌تازد و بمب و موشک را بر سر مردم بی‌گناه و مظلوم می‌ریزد و یا در درون دنیای اسلام گروه‌ها و گروهک‌هایی به نام دین، اسلام و جهاد، تیغ بر رخ مسلمین می‌کشند و چهره پیامبر اسلام(ص) را هم مشوه به جهانیان معرفی می‌کنند.
رییس جمهوری خاطر نشان کرد:آنچه مطرح می‌شود، کشتار مسلمانان به دست مسلمانان، یا حداقل آنهایی که ادعای اسلام دارند و با پرچمی به جان مردم افتادند که نام مبارک الله و پیامبر عظیم‌الشأن اسلام(ص) بر آن نقش بسته است.
روحانی همچنین گفت: اگر امروز می‌خواهیم به ندای پیامبر اسلام(ص) پاسخ مثبت دهیم. همه باید در حد خودمان. عالمان، بزرگان و فرهیختگان در این شرایط باید فریاد وحدت، پایان خشونت، معرفی اسلام رحمانی، معرفی سیره پیامبر برای جهانیان و بالاخره در نهایت به هم نزدیک شدن و دست به دست هم دادن، برای آینده دنیای اسلامی که به نفع همه ملت‌های اسلامی باشد، سر دهند.
منبع: ایرنا

پربیننده ترین خبرها