انتقاد شدید مرکز اروپایی مدیترانه‌ای حقوق بشر از آل‌خلیفه

انتقاد شدید مرکز اروپایی مدیترانه‌ای حقوق بشر از آل‌خلیفه
يکشنبه 21 آذر 1395 - 11:32

مرکز اروپایی مدیترانه ای حقوق بشر، سیاست های رژیم بحرین را در محدود کردن آزادی مطبوعات و اندیشه محکوم کرد.

العالم- بحرین
سایت منامه پست نوشت: مرکز اروپایی مدیترانه ای حقوق بشر، سیاست های رژیم بحرین را در محدود کردن آزادی مطبوعات و اندیشه محکوم کرد. این محدودیت ها طی پنج سال گذشته، از طریق بازداشت یا دستگیری بسیاری از روزنامه نگاران یا اصحاب رسانه و یا شکنجه و تهدید و تبعید آنها صورت گرفته است، اقداماتی که برخلاف منشور بین المللی حقوق بشر سازمان ملل متحد و میثاق مرکز بین المللی ویژه حقوق مدنی و انسانی می باشد که در سال 2006 به امضای بحرین رسیده است.
   
این مرکز به تازگی در بیانیه ای خاطرنشان کرده که روزنامه نگاران و عکاسان در بحرین، به ویژه افراد قابل اعتماد و کسانیکه که دیدگاههای خود را بدون توجه به خواست حکومت ابراز می کنند، بازداشت می شوند و بیشتر این افراد به مشارکت در تظاهرات، اقدامات خرابکارانه و یا حمایت از تروریستم متهم می شوند.
بر اساس گزارش مرکز دیده بان حقوق بشر اروپا-مدیترانه، بسیاری از بازداشت شدگان در حین دستگیری با بدرفتاری نیروهای امنیتی آل خلیفه مواجه می شوند و علاوه بر آن، بسیاری از خبرگزاری ها حق فعالیت در بحرین را ندارند. همین امر موجب شده بحرین، در رتبه بندی جهانی آزادی مطبوعات در سال 2016، از میان فهرست 180 کشور که سازمان گزارشگران بدون مرز منتشر کرده در جایگاه 142 قرار بگیرد.

مرکز اروپایی مدیترانه ای حقوق بشر از مقامات بحرین خواست، براساس تعهدات بین المللی و حقوق بشر، زمینه و شرایط مناسب را برای فعالیت روزنامه نگاران در محیطی بدون محدودیت، ضرورت احترام به آنها و آزادی بازداشت شدگان فراهم کند.

221

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها