مرگ و زندگی داعش از نگاه "ساندی تلگراف"

مرگ و زندگی داعش از نگاه
يکشنبه 21 آذر 1395 - 11:58

روزنامه ساندی تلگراف به وضعیت گروه تروریستی داعش پرداخت و نوشت: گروه داعش آخرین نفس های خود را می کشد.

العالم - عراق

ساندی تلگراف روز یکشنبه در مطلبی به قلم جولیت ساموئل با عنوان "داعش در مرحله احتضار است و غرب باید دفنش کند" نوشت: مسئله نظیر قطع کردن سر هیولایی چند سر است و اگر ائتلاف ضد داعش متوجه نباشد، ممکن است سرهای جدید این گروه رشد کند.
این نویسنده افزود: زمان داعش در آستانه تمام شدن است، زیرا با پیشروی ارتش عراق در موصل به عنوان آخرین مقر داعش در عراق، نیروهای مورد حمایت آمریکا نیز حمله جداگانه ای را به شهر رقه به عنوان مقر این گروه در سوریه به راه انداخته اند.
ساموئل خاطرنشان کرد: با وجود کندی پیشروی در عملیات موصل و قربانی شدن صدها نفر، اما این عملیات ادامه دارد و نیروها به قلب موصل نزدیک شده اند. در عملیات رقه نیز جنگجویان عرب و کرد با پشتیبانی هوایی غرب شرکت دارند.
این روزنامه نگار انگلیسی خاطرنشان کرد، "قدرتهای غربی معتقدند که محاصره همزمان داعش در دو مقر اصلی این گروه (در عراق و سوریه) امری حیاتی به شمار می رود. شاید عملیات چند ماه طول بکشد و هزینه هنگفتی هم به همراه داشته باشد، اما این گروه شکست خواهد خورد. ورود عناصر داعش به شهر تدمر ممکن است این روند را قدری به تاخیر بیاندازد اما پایان کار داعش نزدیک و حتمی است.
ساموئل خاطرنشان کرد: عناصر داعش به سمت مرز عراق و سوریه فرار می کنند لذا لازم است که تحت تعقیب قرار گرفته و در مخفیگاههایشان از بین بروند تا خطر آنها برطرف شود.
6

پربیننده ترین خبرها