تثبیت سلطۀ کامل صهیونیست‌ها بر جمهوری آذربایجان

تثبیت سلطۀ کامل صهیونیست‌ها بر جمهوری آذربایجان
دوشنبه 22 آذر 1395 - 02:27

رئیس کنست "اسرائیل" از نفوذ روز افزون این رژیم در جمهوری آذربایجان و رابطه دوستانه‌اش با این کشور اسلامی خبر داد.

 العالم آسیا

"یولی ادلشتین" تاکید کرد که جمهوری آذربایجان پس از رژیم صهیونیستی در جهان در زمینه مقابله با فعالیت های "ضد یهود" دومین رتبه را دارد و به یهودیان اجازه می دهد تا مناسک مذهبی خود را آزادانه انجام دهند. 

وی در گفت و گو با خبرنگار "breaking israel news" اظهار داشت: همانگونه که می دانید یهودیان مقیم جمهوری آذربایجان مهم ترین گروه یهودیانی شوروی بودند که سال 1988 به اسرائیل عزیمت کردند به گونه ای که اسرائیل هم اکنون بیش از 100 هزار یهودی آذربایجانی را در خود جای داده است.

رئیس کنست صهیونیست ها افزود: ما باید افزون بر کشورهای عربی، ائتلافی از کشورهای دیگر هم ایجاد کنیم و مسائل مهم زیادی هست که اسرائیل با ایجاد روابط دوستانه با جمهوری آذربایجان در صدد اجرایی کردن آن است؛ از جمله تامین تدارکات برای اسرائیل در خارج از مرزهای کشورهای عربی، برقراری امنیت لازم برای گروه های یهودی مقیم قفقاز، بهره برداری از منابع آذربایجان از جمله جایگاه ژئوپولتیک آن در سواحل دریای خزر و بهره مندی از منابع نفتی و گازی این کشور؛ و نظارت بر روسیه و تهدید گروه های مخالف اسرائئیل.

رئیس کنیست سپس بر ادامه سرمایه گذاری تل آویو و گسترش نفوذ این رژیم در سازمانها و جمعیت های غیر دولتی و خبرگزاریها و مجله ها و روزنامه ها و سایر  رسانه های آذربایجان تاکید کرد و افزود: "به خاطر نیت های خوب علی اف (رئیس جمهور آذربایجان) و همسرش و دولت آذربایجان ما هم اکنون طرح های اقتصادی آذربایجان را ترجیح داده و سهم عمده ای در بخش حفر چاه نفت و استخراج آن داریم. از طرفی، هم اکنون بیشتر اموال دولتی آذربایجان در بانک های مختلف اسرائیل به ودیعه گذاشته شده و این اعتماد متقابل نقش مثبتی در نزدیکی بیشتر میان مقامات آذربایجان و اسرائیل ایفا کرده است".

ادلشتین در ادامه با اشاره به حضور پررنگ اسرائیل درمنطقه برای تحقیق اهداف و تثبیت موقعیت خود گفت: همکاری نظامی و امنیتی گسترده باکو و تل آویو به حذف تهدیدات دو دولت منجر خواهد شد و جای بسی خرسندی است که بگوییم اسرائیل در منطقه آسیای مرکزی به همپیمان جدیدی مانند ازبکستان نیز دست یافته و سطح روابط نظامی و امنیتی را با آذربایجان به سطوح  بسیار بالایی رسانده است.

117

پربیننده ترین خبرها