خوشرو: تمدید تحریم‌ها بر خلاف تعهدات برجامی آمریکاست

خوشرو: تمدید تحریم‌ها بر خلاف تعهدات برجامی آمریکاست
سه شنبه 23 آذر 1395 - 02:24

نماینده دائم ایران در سازمان ملل تمدید تحریمها علیه ایران را برخلاف تعهدات برجامی آمریکا خواند و تصریح کرد: تضمین ماندگاری برجام مستلزم اجرای کامل و به موقع همه تعهدات برجامی توسط تمامی طرف های آن است و نه فقط ایران.

غلامعلی خوشرو سفیر و نماینده دائم جمهوری اسلامی ایران نزد سازمان ملل متحد در نیویورک روز دوشنبه در نشست مجمع عمومی این سازمان برای بررسی گزارش سالانه آژانس بین المللی انرژی اتمی به مجمع گفت: «در شرایطی که آژانس و همه اعضای برجام تایید کرده اند ایران به طور کامل تعهدات برجامی خود را انجام داده است، دیگر اعضای برجام موظفند به تعهدات خود به طور واقعی عمل کنند و از هر گونه اقدام مغایر با نص، روح و نیت برجام اجتناب کنند».
وی افزود: «اقدام اخیر آمریکا در تمدید تحریم ها علیه ایران به وضوح بر خلاف تعهدات برجامی آن کشور است و تاکید می کنیم دولت آمریکا نگرانی هایی که در نتیجه اقدام مذکور ایجاد شده است را سریعا حل و فصل کند». 
نماینده دائم کشورمان همچنین گفت: «ایران به برجام به عنوان یک سند چندجانبه کاملا متعهد بوده و باقی خواهد ماند. در عین حال، تضمین ماندگاری برجام مستلزم اجرای کامل و به موقع همه تعهدات برجامی توسط تمامی طرف های آن است و نه فقط ایران». به گفته وی این به نفع جامعه بین المللی و همه اعضای برجام است.
خوشرو با اشاره به وظایف اساسنامه ای آژانس گفت: «وظیفه اصلی آژانس کمک به کشورها برای استفاده صلح آمیز از انرژی هسته ای است».

نماینده ایران در سازمان ملل همچنین خواستار افزایش فعالیت های آژانس در این زمینه متناسب با انتظارات کشورها شد. وی گفت: «جمهوری اسلامی ایران مصصم است به فعالیت های هسته ای خود در زمینه تحقیق و توسعه و تولید انرژی هسته ای از جمله توسعه چرخه سوخت کامل هسته ای برای اهداف صلح آمیز ادامه دهد». 

در این نشست، آمانو مدیرکل آژانس بین المللی انرژی اتمی نیز گزارشی از فعالیتهای یک سال اخیر آن نهاد ارائه کرد.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها