دانشمندان نگران نابودی اطلاعات آب و هوایی در دوره ترامپ هستند!

دانشمندان نگران نابودی اطلاعات آب و هوایی در دوره ترامپ هستند!
چهارشنبه 24 آذر 1395 - 14:04

پژوهشگران نگرانند ترامپ و نزدیکانش که تأثیر انسان بر تغییرات آب و هوایی را انکار می‌کنند، اسناد و داده‌های مرتبط با این حوزه را نابود کنند.

العالم - آمریکا

روزنامه واشینگتن‌پست نوشت: دانشمندان که نگرانند دستاوردهای پژوهشی چندین دهه اخیر در حوزه تغییرات آب و هوایی به وسیله ترامپ و نزدیکانش نابود شوند، تلاش‌های گسترده و دامنه‌داری را برای کپی‌برداری از اسناد و مدارک آن‌ها آغاز کرده اند. آن‌ها از بیم اقدامات دولت آینده ترامپ که بیشتر اعضایش منکر تأثیر انسان بر تغییرات آب و هوایی هستند، این اطلاعات را به سِروِرهای مستقل منتقل می‌کنند.
این تلاشها، اقدام دانشمندان برای کپی‌برداری از اطلاعات دولتی در تورنتو، نشست‌های دانشگاه پنسیلوانیا برای کپی‌برداری از بیشترین حجم اطلاعات دولتی در چند هفته آینده، و ایجاد یک وبسایت جدید برای تجمیع داده‌های علمی را شامل می‌شود.
«نیک سانتوس،» پژوهشگر محیط زیست در دانشگاه کالیفرنیا که کپی‌برداری از اطلاعات دولتی مرتبط با تغییرات آب و هوایی را چند روز پیش آغاز کرد، در این خصوص گفت: «چیزی که قبلاً برای من تا حدودی ترسناک و دور از ذهن بود، حالا ناگهان ملموس و واقعی به نظر می‌رسد؛ یا دست‌کم منطقیست که برای مقابله با آن، کاری انجام دهیم. این می‌تواند کار خوبی باشد. امیدوارم آن‌ها به هیچ چیز دست نزنند. اما اگر این طور هم نباشد، ما در حال برنامه‌ریزی هستیم.»
ترامپ در چند هفته اخیر افرادی را برای حضور در کابینه‌اش نامزد کرده است که در قبال تغییرات آب و هوایی دیدگاه‌هایی خصمانه دارند. تیم انتقالی او از مقامات وزارت انرژی خواسته است نام کارمندان و پیمانکارانی را که در کنفرانس‌های بین‌المللی آب و هوایی شرکت کرده اند و در پیشبرد اهداف اوباما برای مقابله با تولید کربن نقش‌آفرین بوده اند، در اختیارشان قرار دهند. یک مشاور ترامپ نیز پیشنهاد کرد بهتر است ناسا به جای انجام پژوهش‌های آب و هوایی، به مقوله سفر و حضور در فضا بپردازد.
به همین دلیل، دانشمندان نگرانند ترامپ و نزدیکانش اطلاعات پژوهشی فدرال را که درباره افزایش ارتفاع سطح آب دریا‌ها و موارد آتش‌سوزی های طبیعی جمع‌آوری شده اند، دستکاری و یا نابود کنند.
البته ترامپ و تیم انتقالی وی از دستکاری و نابودی این اطلاعات سخنی به میان نیاورده اند گرچه به تقاضای مصاحبه واشینگتن‌پست در این حوزه هم پاسخی نداده اند. اما پژوهشگران و دانشمندان نمی‌خواهند در این حوزه فرصت‌ها را از دست دهند و به بخت و اقبال خودشان متوسل شوند.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها