اعتراض مصر به عفو بین‌الملل و دیده‌بان حقوق بشر

اعتراض مصر به عفو بین‌الملل و دیده‌بان حقوق بشر
چهارشنبه 24 آذر 1395 - 15:13

وزارت امور خارجه مصر بیانیه های سازمان "عفو بین الملل" و سازمان "دیده بان حقوق بشر" را که به دنبال وقوع انفجار در کلیسا در منطقه العباسیه قاهره صادر شدند را محکوم کرد.

العالم - مصر
احمد ابوزید، سخنگوی وزارت امور خارجه مصر گفت: "کشته شدن شمار زیادی از نمازگزاران مسیحی و مجروح شدن ده ها نفر دیگر در این انفجار، موجی از همبستگی و ابراز همدردی را در مصر در برابر تروریسم ایجاد کرد با این حال، سازمانهای عفو بین الملل و دیده بان حقوق بشر با سوء استفاده از این حادثه، بنا به انگیزه های سیاسی همان گفتمان جانبدارانه همیشگی خود را به هدف ایجاد تنش مذهبی و فرقه ای در مصر به کار انداخته اند. تا چنین وانمود کنند که کشور در حمایت از قبطی ها کوتاهی کرده است و نظام قضایی مصر هم در رسیدگی به این حادثه کوتاهی می کند."
ابوزید تصریح کرد که مشی گزینشی و برخورد یک بام و دو هوای این سازمان ها در برخورد با این حادثه تروریستی که یک شنبه گذشته رخ داد، هدفی جز تحقق منافع تنگ نظرانه و زیر سئوال بردن دولت مصر ندارد.
سازمان دیده بان حقوق بشر اخیرا گفته است که حکومت مصر طی چند سال گذشته نتوانسته است آن طور که باید و شاید سلامت شخصی و حقوق اساسی شهروندان قبطی را تأمین کند. سازمان عفو بین الملل هم خواستار محاکمه عادلانه عوامل این انفجار و پرهیز از مجازات اعدام برای آنها شده است.
"فیلیپ لوتر"، مدیر مرکز تحقیقات خاورمیانه و شمال افریقا در سازمان عفو بین الملل نیز در بیانیه ای گفته است: "این حمله باید زنگ خطر را برای دولتمردان مصر به صدا درآورد و به آنها گوشزد کند که تدابیر و اقداماتشان برای مهار حمله به مسیحیان قبطی کارایی و تأثیر لازم را ندارد."
گفتنی است در حادثه انفجار سالن دعا در کلیسایی در منطقه العباسیه قاهره در اثنای مراسم دعا در روز یکشنبه حداقل 25 نفر کشته و ده ها نفر مجروح شدند. گروه تروریستی داعش مسئولیت این حمله را به عهده گرفته است.
208

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها