مذاکرات سران اتحادیه اروپا درباره برگزیت، بدون انگلیس

مذاکرات سران اتحادیه اروپا درباره برگزیت، بدون انگلیس
پنج‌شنبه 25 آذر 1395 - 09:24

سران کشورهای عضو اتحادیه اروپا امروز، بدون حضور انگلیس درباره خروج این کشور از اتحادیه اروپا گفتگو می‌کنند.

العالم - اروپا

بی‌بی‌سی گزارش داد، امروز سران 27 کشور عضو اتحادیه اروپا، بدون حضور «ترزا می،» نخست وزیر انگلیس درباره خروج این کشور از اتحادیه اروپا (برگزیت) در بروکسل گفتگو می‌کنند.
آن‌ها شام را در مقر کمیسیون اروپا در بروکسل صرف می‌کنند و علاوه بر موضوع جنجالی برگزیت، درباره مسائلی چون کنترل مهاجرت گسترده به اروپا، روابط اتحادیه اروپا با اوکراین، همکاری با ناتو و مباحث اقتصادی به بحث و تبادل نظر می‌پردازند.
غیبت «ترزا می» در این نشست – یا دعوت نشدن او به این نشست – حکایت از آن دارد که سران اتحادیه اروپا در حال کنار آمدن با واقعیتِ «اتحادیه بدون انگلیس» هستند.
یکی از مسائلی که احتمالاً در مذاکرات امروز مطرح می‌شود، تعیین فردی است که ریاست اتحادیه اروپا را در مذاکره با انگلیس بر عهده خواهد داشت. این فرد احتمالاً «میشل بارنیه» فرانسوی، کمیسیونر اسبق اتحادیه اروپا است که هم‌اکنون نیز ریاست تیم برگزیت را در کمیسیون اروپا بر عهده دارد.
به گفته یکی از مقامات ارشد اتحادیه اروپا، در پایان این نشست، هر 27 عضو اتحادیه آماده آغاز مذاکره با انگلیس در خصوص برگزیت خواهند بود. بارنیه نیز به انگلیس هشدار داده است این کشور نمی‌تواند برخی از عناصر و امتیازات حضور در اتحادیه اروپا را «دستچین کند» و از مزایای آنها، بدون حضور در اتحادیه بهره‌مند شود.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها