وعده ترامپ برای ایجاد مناطق امن در سوریه

وعده ترامپ برای ایجاد مناطق امن در سوریه
جمعه 26 آذر 1395 - 12:46

رئیس جمهوری منتخب آمریکا قول داد مناطق امنی در سوریه ایجاد کند و از کشورهای خلیج فارس خواست تا هزینه این طرح را تامین کنند.

العالمآمریکا

به گزارش گروه بین الملل شبکه العالم به نقل از روسیا الیوم ، دونالد ترامپ در اظهارات خود در جمع طرفدارانش در شهر هیرشی ایالت پنسیلوانیا ادعا کرد هدف از این اقدام  کمک به غیر نظامیان است.

وی اتفاقات و حوادث سوریه را بی نهایت تاسف برانگیز توصیف کرد و گفت: کشورش به دلیل حجم زیاد بدهی هایش نمی تواند عهده دار این طرح شود .

وی افزود :  از کشورهای خلیج فارس خواهد خواست تا هزینه مورد نیاز این طرح را تامین کنند.

ترامپ در اظهارات خود بار دیگر شعارهای انتخاباتی خود یعنی تقویت توان ارتش آمریکا، مخالفت با تغییر سیاست های دولت کنونی، از بین بردن گروه تروریستی داعش، ساخت دیوار جدا کننده در مرزهای آمریکا و مکزیک برای جلوگیری از نفوذ سیل مهاجران غیر قانونی به آمریکا تکرار کرد.

گفتنی است این اولین باری است که ترامپ از زمان انتخابش بر عزم خود بر ایجاد مناطق امن در سوریه سخن می گوید وی بارها در تبلیغات انتخاباتی خود به اقدام برای کاهش سیل پناهندگان اشاره کرده بود که  برای ششمین سال متوالی از جنگ سوریه فرار می کنند.

درهمین راستا "ولید فارس" مشاور سیاست خارجه رئیس جمهوری منتخب آمریکا،  برموضع ترامپ مبنی بر نقش اصلی همکاری با مسکو در حل مسائل اولویت دار دولت جدید آمریکا در خاورمیانه از جمله پایان دادن به بحران سوریه و  ریشه کن کردن خطر داعش تاکید کرده بود.

شبکه "سی ان ان " امریکا نیز به نقل از فارس در دیدار با دیپلمات های کشورهای عربی گفت : دولت جدید علاوه بر پایان بحران یمن و لیبی، اولویت را در حفظ ثبات عراق می داند.

وی افزود: بهبود روابط با روسیه شاید در حل بزرگترین بحران های خاورمیانه کمک کند.

217-9

پربیننده ترین خبرها