ناگفته‌های پوتین از مذاکره با اردوغان دربارۀ سوریه

ناگفته‌های پوتین از مذاکره با اردوغان دربارۀ سوریه
جمعه 26 آذر 1395 - 17:44

ولادیمیر پوتین، رئیس جمهوری روسیه، از نقش رایزنی‌های خود با رجب طیب اردوغان، رئس جمهور ترکیه، برای حصول آتش بس در حلب و از سرگیری مذاکرات صلح سوریه پرده برداشت

العالم - سوریه
به گزارش پایگاه روسیا الیوم، رئیس جمهور روسیه روز جمعه در کنفرانس خبری مشترک با شینزو آبه، نخست وزیر ژاپن، در توکیو به تحولات شهر حلب اشاره کرد و گفت: «عملیات بیرون بردن افراد مسلح از شرق حلب نتیجۀ توافقات قبلی بود که یکی از این توافقات در سفر رجب طیب اردوغان رئیس جمهوری ترکیه به پترزبورگ حاصل شد».
پوتین افزود: «مسکو با آنکارا درباره مشارکت ترکیه در بیرون بردن افراد مسلح از شرق حلب توافق کرد افراد مسلحی که با زمین گذاشتن سلاح های خود برای حفظ جان مردم عادی موافقت خواهند کرد».
رئیس جمهوری روسیه گفت: «مسکو، با میانجیگری ترکیه، مذاکرات فشردهای را  با مخالفان سوری آغاز کرده است و شاید دور جدید این مذاکرات در قزاقستان برگزار شود، مذاکراتی که اگر ادامه پیدا کند مکمل مذاکرات ژنو خواهد بود». 
پوتین گفت: «من دو روز پبش تلفنی با رئیس جمهوری ترکیه توافق کردم که مسکو به دولت سوریه و آنکارا به مخالفان سوری پیشنهاد بدهد که مذاکرات دو جانبۀ خود را ادامه بدهند و دور جدید مذاکرات را در شهر آستانه پایتخت قزاقستان برگزار کنند». او تأکید کرد: «هر جا که مذاکرات طرف های متخاصم سوریه برگزار شود، باید در آن برای حل مسالمت آمیز بحران تلاش شود».
رئیس جمهور سوریه، در این راستا، افزود: «مرحله آتی دست یابی به توافقی درباره آغاز آتش بس در سراسر سوریه است».چ

پوتین با اشاره به سقوط تدمر به دست داعش نیز گفت: «من بارها گفته ام که برای مبارزه مؤثر با تروریست ها باید با یکدیگر همکاری کرد». او دلیل سقوط تدمر را ناهماهنگی بین ائتلاف آمریکایی ، مسکو و دمشق دانست.
پوتین به درخواست شینزو آبه روز پنجشنبه به ژاپن سفر کرد.

1

2

 

214

پربیننده ترین خبرها