تحویل جنازه 6 شهید در کرانه باختری فلسطین

تحویل جنازه 6 شهید در کرانه باختری فلسطین
شنبه 27 آذر 1395 - 10:56

تحویل پیکر 6 تن از شهدای انتفاضه در کرانه باختری، بدون حاشیه و جنجال نبود.

العالم - فلسطین اشغالی

اقدام رژیم صهیونیستی در تعویض جنازه یکی از شهدای کرانه باختری به نام ساری ابو غراب، و تحویل جنازه دیگری به خانواده وی پس از ماه ها انتظار، باعث خشم و عصبانیت خانواده این شهید و اهالی شهرک "قباطیه" در جنین در شمال کرانه باختری شد.

منابع محلی به خبرنگار مرکز اطلاع رسانی فلسطین گفتند نیروهای رژیم اشغالگر با حضور "کمال ابو الرب"، و جمع زیادی از خبرنگاران، جنازه ای را به عنوان جنازه شید ابو غراب تحویل مسئولان فلسطینی داد. اما به هنگام بررسی جنازه در آمبولانس اندکی قبل از حرکت به سمت جنین مشخص شد که جنازه متعلق به یک دختر است.
به گفته منابع یادشده این ماجرا خشم شدیدی را در منطقه به دنبال داشت چراکه خانواده این شهید ماه ها برای تحویل گرفتن جنازه شهیدشان انتظار کشیده بودند. لذا مقامات رژیم اشغالگر ضمن اذعان به اشتباه خود، اعلام کردند که این جنازه متعلق به یک دختر شهید از الخلیل است و جنازه اصلی ظرف چند ساعت آینده تحویل خواهد شد.
خانواده این شهید این اقدام را بازی با احساسات خود دانسته و مراتب خشم شدید خود را از این اقدام اعلام کردند.
گفتنی است شهید ابو غراب چند ماه پیش در گذرگاه "یتسهار" نزدیک نابلس اعدام شد. اتهام وی تلاش برای حمله به عناصر رژیم صهیونیستی بود در حالی که در اصل در صدد دیدار با همسر خود بود.
مسئولین رژیم اشغالگر عصر جمعه جنازه 6 شهید از کرانه باختری را به خانواده هایشان تحویل داد؛ سه تن از این شهدا مرد و سه تن دیگر زن بودند. جنازه 4 تن از این شهدا به شهرک های مختلف در استان الخلیل و دو شهید دیگر به نابلس و طولکرم تحویل داده شدند.
گفتنی است خانواده این شهدا بر خلاف دستور العمل رژیم صهیونیستی تصمیم گرفته اند هر شهید را در زادگاه خود تشییع کنند.
208

پربیننده ترین خبرها