دولت‌تونس: ردپای ‌عناصر بیگانه‌ در ترور طراح ابابیل

دولت‌تونس: ردپای ‌عناصر بیگانه‌ در ترور طراح ابابیل
دوشنبه 29 آذر 1395 - 14:09

دولت تونس اعلام کرد که در ترور «محمد الزواری» شهروند تونسی، «عناصر بیگانه» دست داشتند؛ عملیاتی که جنبش حماس، رژیم صهیونیستی را مسئول آن دانست.

العالمتونس

دفتر نخست وزیری تونس روز دوشنبه، با انتشار بیانیه ای در فیس بوک اعلام کرد که در حال پیگیری پیشرفت تحقیقات و بررسی های ویژۀ مربوط به جنایت ترور محمد الزواری است و آخرین تحقیقات ثابت می کند که عناصر بیگانه در این جنایت دست داشتند.
دولت تونس در این بیانیه تاکید کرد: به حمایت از همۀ شهروندانمان پایبندیم و به همین سبب عوامل جنایت ترور را چه در داخل و چه در خارج از کشور با همه سازوکارهای قانونی و بر اساس میثاق های بین المللی تحت پیگرد قرار خواهیم داد.

«محمد الزواری» مهندس 49 ساله، روز پنج شنبه، در ایالت صفاقس که دومین شهر بزرگ تونس است، در خودروی خود، به ضرب گلوله کشته شد.

گردان های قسام، شاخه نظامی جنبش مقاومت اسلامی فلسطین حماس، روز شنبه اعلام کرد که الزواری یکی از فرماندهان این گروه است و با تاکید بر این که رژیم صهیونیستی مسئول این عملیات تروریستی است، تهدید کرد که انتقام این جنایت را خواهد گرفت.

بر اساس اعلام گردان های عزالدین قسام، الزواری، ناظرِ طرح هواپیماهای ابابیل بود. این هواپیماها در جنگ سال 2014، نقشی به سزا در به زانو در آوردن رژیم صهیونیستی در حمله به غزه داشتند.

205

پربیننده ترین خبرها