خروج نخستین گروه از اهالی فوعه و کفریا +ویدیو

دوشنبه 29 آذر 1395 - 14:38

خبرنگار شبکه العالم از خروج نخستین گروه از اهالی شهرهای تحت محاصره فوعه و کفریا در حومه شمالی ادلب خبر داد.

العالم - سوریه
خبرنگار العالم روز دوشنبه گزارش داد، نخستین گروه از اهالی فوعه و کفریا در مقابل انتقال 350 تن از عناصر مسلح از مناطق شرقی حلب صورت گرفت.
فرایند خروج عناصر مسلح از آخرین مواضع خود در شرق حلب به دلیل بدعهدی تروریستها به توافق امضا شده بین روسیه و ترکیه، با مشکلاتی مواجه شده است. 
بر اساس توافق مذکور، باید 15 هزار نفر از عناصر مسلح به همراه خانواده هایشان از حلب خارج شوند. این عناصر اجازه دارند که فقط سلاح شخصی خود را همراه داشته باشند، و باید پولهای سرقت شده از اهالی حلب و سلاح های سنگین را به ارتش سوریه تحویل دهند، و همزمان امکان خروج اهالی فوعه و کفریا در حومه شمالی ادلب فراهم شود.
پس از خروج 8079 تن از تروریستها به همراه خانواده هایشان، مشخص شد که آنان با نقض توافق، سربازان اسیر سوری و همپیمانان ارتش سوریه را با خود بردند. تروریستها همچنین اموال سرقت شده از اهالی حلب و مقادیری سلاح سنگین را با خود از حلب خارج کردند. گروه تروریستی احرار الشام هم مانع رسیدن اتوبوسها و آمبولانسها به فوعه و کفریا شد، و عناصر این گروه چند اتوبوس را به آتش کشیدند.
این مسائل بار دیگر ثابت کرد که گروه های مسلح و تروریستی و کشورهای حامی آنها، به هیچ پیمان و توافق نامه ای پایبند نیستند.
بر اساس توافق، 1250 نفر در مرحله نخست از فوعه و کفریا خارج می شوند و در مقابل نیمی از عناصرمسلح باقیمانده در مناطق شرقی حلب منتقل خواهند شد.
درمرحله دوم، همین تعداد از اهالی فوعه و کفریا درمقابل بقیه عناصر باقیمانده در حلب، منتقل می شوند.
در مرحله سوم هم 1500 نفر از اهالی فوعه و کفریا خارج می شوند و در مقابل همین تعداد از تروریستها از شهرهای الزبدانی و مضایا در ریف دمشق، منتقل می شوند.

پربیننده ترین خبرها