نتانیاهو به دنبال ادامه شهرک‌سازی در دوران ترامپ

نتانیاهو به دنبال ادامه شهرک‌سازی در دوران ترامپ
سه شنبه 30 آذر 1395 - 14:35

نخست وزیر رژیم صهیونیستی اعلام کرد برنامه شهرک‌سازی این رژیم در دوران ترامپ افزایش خواهد یافت.

العالم - فلسطین

نشریه صهیونیستی جروزالم پست گزارش داد؛ بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی، در جدیدترین سخنرانی خود گفت در نظر دارد تا روند شهرک‌سازی در کرانه باختری را ادامه دهد. وی با این اظهارات خود سران شهرک‌نشینان را به افزایش پروژه‌های عمرانی، پس از آغاز ریاست جمهوری ترامپ، امیدوار کرد.
نتانیاهو هفته گذشته در مصاحبه دیگری اعلام کرده بود آماده است تا با دونالد ترامپ به منظور دستیابی به راه حل دو دولتی به همکاری بپردازد. با این حال منابع نزدیک به نتانیاهو اعلام کرده اند نه نخست وزیر رژیم صهیونیستی و نه رئیس جمهور جدید آمریکا، هیچ کدام ادامه شهرک‌سازی را مانعی برای دستیابی به صلح نمی‌داند.
نتانیاهو در این باره اظهار کرد: «ما به تقویت و گسترش شهرک‌سازی ادامه می‌دهیم و من می‌خواهم این موضوع را به صورت روشن بیان کنم که هیچ کابینه دیگری به اندازه کابینه کنونی از روند شهرک‌سازی دفاع نخواهد کرد.»
انتظار می‌رود نتانیاهو در خصوص برنامه‌هایش برای افزایش شهرک‌سازی و حمایتش از دونالد ترامپ، روز سه شنبه سخنرانی کند.
رئیس حزب صهیونیستی «خانه یهودی» نیز روز گذشته در واکنش به سخنان نتانیاهو اظهار کرد: «به لطف تغییرات رخ داده در آمریکا، تضعیف اروپا و اوضاع نابسامان کشورهای مسلمان، اکنون فرصت خوبی (برای شهرک‌سازی) ایجاد شده است.»

پربیننده ترین خبرها