مقاومت فوعه و کفریا با وجود تروریسم و عدم حمایت جهانی

مقاومت فوعه و کفریا با وجود تروریسم و عدم حمایت جهانی
سه شنبه 30 آذر 1395 - 17:03

دو شهرک فوعه و کفریا در حومه شمالی ادلب که تحت حاصره گروههای مسلح قرار دارند دارای جمعیتی حدود 40 هزار نفر و مساحتی حدود 25 کیلومتر مربع هستند.

العالم - سوریه -

به گزارش گروه بین الملل شبکه العالم به دنبال کنترل گروه موسوم به "جیش الفتح" بر شهر ادلب و مناطق اطراف آن در ماه مارس 2015، این دو شهرک نیز به محاصره درآمدند. این دو شهرک توانسته اند با جانفشانی کمیته های دفاعی، تاکنون در مقابل گروههای مسلح مقاومت کنند.
از زمان تشکیل گروه جیش الفتح، عبدالله المحیسنی بر ورود نیروهای این گروه به دو شهرک مذکور و کشتار در آن اصرار دارد و تاکنون نیز افراد مسلح از محل استقرارشان در اطراف این دو شهرک تحت محاصره، اقدام به شلیک انواع موشک و سلاح سنگین می کنند که در نتیجه آن 1700 نفر کشته شده اند که اکثر آنها را غیرنظامیان تشکیل می دهند و همچنین بر اثر این حملات بیش از 3500 نفر کشته شده اند که اکثر آنها را زنان و کودکان تشکیل می دهند.
با وجود اینکه نیمی از اهالی فوعه و کفریا به سایر مناطق کوچانده شده اند کمیته های مردمی توانسته اند کلیه تلاش های گروههای مسلح برای ورود به آنها را ناکام بگذارند. به طوری که حملات گسترده و شدیدی به این دو شهرک انجام شده است که شدیدترین آنها حمله جیش الفتح در ماه آگوست 2015 به منطقه الصواغیه در شرق فوعه می باشد. در جریان این حمله، مهاجمان متحمل خسارت های سنگین جانی شدند و صدها تن از نیروهایشان کشته و زخمی گردیدند. همچنین 20 تانک و خودروی زرهی سنگین گروه جیش الفتح نیز منهدم گردید.
دومین حمله در ماه فوریه 2016 از سوی منطقه دیر الزغب در جنوب فوعه که در مجاورت شهر بنش قرار دارد انجام گرفت که در جریان آن نیز، جیش الفتح مجددا متحمل خسارات سنگینی شد و حدود 200 عنصر مسلح کشته و زخمی شدند.
قبل از اشغال شهر ادلب، افراد کمیته های مردمی فوعه، در ماه فوریه 2015م. حمله گروههای مسلح به منطقه مزارع بروما در غرب این شهرک را ناکام گذاشتند و حدود 50 تن از عناصر آنها را کشته و زخمی کردند. گروه جبهه النصره به کشته شدن شمار زیادی از افرادی که اسامی آنها به عنوان کشته اعلام شده بود اعتراف کرد.
با اجرای توافق اخیر درباره خروج زنان، کودکان و افراد مسن از کفریا و فوعه، این توافق طی دو مرحله با هدف خروج زخمی ها از این دو شهر اجرا گردید که اولین مرحله آن در اواخر سال گذشته میلادی از طریق ترکیه و با هواپیما به لبنان و سپس دمشق انجام شد. مرحله دوم نیز پس از اجرای توافق فوعه و کفریا در ریف ادلب در مقابل مضایا و زبدانی در ریف دمشق، در سه ماهه اول سال جاری میلادی از طریق ادلب به حماه و سپس دمشق منتقل گردیدند.
از زمان محاصره این دو شهرک توسط گروههای مسلح، هیچ کدام از سازمان های بین المللی وارد آنها نشده اند. این در حالی است که بیماری های مختلفی در شهرک های مزبور انتشار یافته و وخامت اوضاع شهروندان که بسیاری از موارد به جان باختن شهروندان به علت کمبود مواد غذایی، دارو و آب آشامیدنی انجامید افزایش یافته است.
از سوی دیگر، در روزهای اخیر، دو شهرک مذکور در معرض حملات بی سابقه موشک اتندازهای گروههای جبهه النصره و احرار الشام و همچنین دهها موشک موسوم به "فیل" و سایر انواع موشک ها قرار گرفته اند که در نتیجه آن، دو شهر مذکور از جمله تنها درمانگاه آنها، تقریبا به شکل کامل نابود شده اند. این در حالی است که نهادهای بین المللی در این باره روزه سکوت پیشه گرفته اند.

216-9

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها