مخالفان و دولت سوریه در قزاقستان دیدار می‌کنند

مخالفان و دولت سوریه در قزاقستان دیدار می‌کنند
چهارشنبه 1 دی 1395 - 18:58

رئیس یکی از گروه های مخالف سوری از احتمال از سرگیری نمایندگان دولت سوریه و نمایندگان مخالفان در قزاقستان در اواسط ماه ژانویه خبر داد.

العالم سوریه

«قدری جمیل»، رئیس «جبهه خلق برای تغییر و آزادی»، روز چهارشنبه در گفت وگو با خبرگزاری روسی ایتارتاس خاطر نشان کرد که دیدار ژنو، به مثابۀ پیش نویس نهایی مذاکرات ژنو خواهد بود که «استفان دیمستورا» فرستادۀ سازمان ملل به سوریه، پیش بینی کرده است در هشتم ماه فوریه برگزار شود.
وی تاکید کرد که اهمیت نشست ژنو، از ارزش و اهمیت اجلاس آستانه، پایتخت قزاقستان نخواهد کاست و او شخصاً در این نشست، شرکت خواهد کرد.
جمیل همچنین با اعلام آمادگی گروه های مخالف سوری برای شرکت در مذاکرات ژنو و تاکید بر ضرورت یکپارچگی مخالفان در این مذاکرات، گفت: «بحرانی که در حال حاضر گروه های مخالفِ سوری معروف به گروه ریاض گرفتار آن هستند، زمینۀ مساعد برای تشکیل هیأتی یکپارچه از مخالفان را فراهم کرده است».
«ولادیمیر پوتین» رئیس جمهور روسیه و «رجب طیب اردوغان» رئیس جمهور ترکیه، هفتۀ گذشته، با «نور سلطان نظربایف» رئیس جمهور قزاقستان دیدار کردند و امکان برگزاری نشستِ نمایندگان مخالفان و نمایندگان دولت سوریه در شهر آستانه را جویا شدند. نظربایف با بیان این که قزاقستان از ابتدا از تلاش های بین المللی هدفمند برای حل بحران سوریه حمایت کرده است، از این پیشنهاد استقبال کرد.

205

پربیننده ترین خبرها