ترامپ، حمله برلین را مهر تأییدی بر طرح برخورد با مسلمانان دانست

ترامپ، حمله برلین را مهر تأییدی بر طرح برخورد با مسلمانان دانست
پنج‌شنبه 2 دی 1395 - 08:36

رئیس‌جمهور منتخب آمریکا در گفتگو با خبرنگاران، تلویحاً بر اجرای طرح جلوگیری از ورود مسلمانان به خاک آمریکا تأکید کرد.

العالم - آمریکا

روزنامه نیویورک تایمز نوشت: دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور منتخب آمریکا روز چهارشنبه حمله تروریستی برلین را تلویحاً مهر تأییدی بر طرح خود در خصوص جلوگیری از ورود مسلمانان به آمریکا دانست. وی این طرح جنجالی را در زمان رقابت‌های انتخاباتی مطرح کرده بود.
ترامپ در خصوص این حمله تروریستی و احتمال اجرایی شدن طرح جلوگیری از ورود مسلمانان به آمریکا، به خبرنگاران گفت: «شما طرح‌های من را می‌دانید. همه این مسائل، بر درستی نظرات من صحه گذاشت. آن هم 100 درصد.»
البته مشخص نیست ترامپ در خصوص طرح جلوگیری از ورود مسلمانان به آمریکا صحبت می‌کرد و یا در خصوص یکی از پیشنهادات جدیدش مبنی بر جلوگیری از ورود اتباع کشورهایی که سابقه برنامه‌ریزی و ارتکاب اعمال تروریستی دارند. اما یکی از مشاوران ترامپ، ساعاتی بعد تأکید کرد منظور وی، پیشنهاد جدیدش بوده است.
«جیسون میلر،» مدیر رسانه‌ای تیم انتقالی ترامپ تصریح کرد: «رئیس‌جمهور منتخب به وضوح گفته است که ما ورود اتباع کشورهایی را که نرخ بالای ارتکاب اعمال تروریستی در آن‌ها مشاهده می‌شود، متوقف می‌کنیم و به منظور حفاظت از جان آمریکایی‌ها، ساز‌و‌کار سختگیرانه ای برای ارزیابی افرادی که مایلند وارد آمریکا شوند در نظر خواهیم گرفت.»
در حادثه تروریستی حمله به یک بازار کریسمس در برلین که دوشنبه شب رخ داد، تا کنون 12 نفر کشته و ده‌ها نفر زخمی شده اند. به گفته پلیس آلمان، عامل این حادثه یک تونسی است.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها