اعتراف وزیر اطلاعات تونس: اطلاعات ما ضعیف است!

اعتراف وزیر اطلاعات تونس: اطلاعات ما ضعیف است!
شنبه 4 دی 1395 - 09:25

وزارت کشور تونس ضمن اعتراف به ضعیف بودن سازمان اطلاعات این کشور، فاش کرد که 800 تن از عناصر مسلح تروریست، به این کشور بازگشتند.

العالم تونس

الهادی مجدوب، در جلسۀ پرسشی که جمعه شب در پارلمان تونس، برای بررسی موضوع "ترور مهندس محمد الزواری توسط موساد" برگزار شده بود، گفت: «ادارات امنیتی تونس، اطلاعات کاملِ مربوط به 800 تن از اشخاصی که از عرصه های جنگ برگشته اند، در اختیار دارند».

وی در عین حال اقرار کرد که شماری از عناصر مسلح که از عرصه های درگیری (نظیر عراق و سوریه) به تونس برگشته اند، اطلاعات کافی در اختیار ندارند و در تلاش برای دستیابی به این اطلاعات هستند.

مجدوب ضمن انتقاد از منتقدانِ ضعف سازمان اطلاعات تونس، دربارۀ بزرگنمایی این موضوع هشدار داد و آن را موجب بروز کشمکش های سیاسی دانست که فعالیت های این سازمان را تحت تاثیر قرار خواهد داد.

المجدوب سپس در پاسخ به این سئوالِ نمایندگان که چرا سازمان اطلاعات تونس خبر نداشت که الزواری عضو گردان های قسام وابسته به جنبش حماس است، گفت: شما دربارۀ کدام سامانۀ اطلاعاتی صحبت می کنید؟ تونس هیچ سامانۀ اطلاعاتی خارجی ندارد و امکانات و تجهیزات و نیروی انسانی که بتواند با سرعت مطلوب به جمع آوری اطلاعات خارجی بپردازد را ندارد.

وی خلاصۀ امکانات خارجی این کشور را چند خبرنگار اداری در چند کشور عربی و اروپایی اعلام کرد که هیچ امکاناتی برای جمع آوری اطلاعات ندارند.

وزیر اطلاعات تونس همچنین فاش کرد که این کشور، قانونی که به فعالیت های اطلاعاتی سامان دهد نیز ندارد.

محمد الزواری، مهندس تونسی، که طراح هواپیمای پهپادِ گردان های قسام است، هفتۀ پیش در تونس به شهادت رسید و گفته می شود که ترور وی توسط موساد رژیم صهیونیستی انجام گرفته است.

205

پربیننده ترین خبرها