انتقام‌های نتانیاهو از کشورهایی که به توقف شهرک‌سازی رأی دادند

انتقام‌های نتانیاهو از کشورهایی که به توقف شهرک‌سازی رأی دادند
يکشنبه 5 دی 1395 - 18:41

نخست وزیر رژیم صهیونیستی گفت علیه کشورهایی که از قطعنامۀ شورای امنیت سازمان ملل متحد حمایت کردند اقدامات انتقام جویانه اتخاذ خواهد کرد.

العالم - فلسطین اشغالی
بنیامین نتانیاهو امروز در آغاز نشست هفتگی کابینۀ رژیم صهیونیستی گفت هر کاری لازم باشد برای تضمین عدم ضرر و زیان اسرائیل از قطعنامۀ شورای امنیت مبنی بر لزوم توقف شهرک سازی انجام خواهد داد.
نتانیاهو در عمل نیز چند اقدام انتقام جویانه علیه کشورهایی که از این قطعنامه حمایت کردند انجام داده است که فراخواندن سفیران رژیم صهیونیستی از نیوزیلند و سنگال و دستور به وزارت خارجه برای لغو همۀ برنامه های مربوط به حمایت مالی از سنگال از آن جمله است.
سنگال، نیوزیلند، مالزی و ونزوئلا طرح محکومیت شهرک سازی را به شورای امنیت ارائه کردند. ونزوئلا و مالزی روابط دیپلماتیک با رژیم صهیونیستی ندارند.
سفر نخست وزیر اوکراین به اراضی اشغالی لغو شده است و گزارش ها حاکی از آن است که این اتفاق به دلیل رأی مثبت اوکراین به محکومیت شهرک سازی رژیم صهیونیستی در سازمان ملل متحد است.
شورای امنیت سازمان ملل متحد که از 15 کشور تشکیل شده است روز جمعه با رأی ممتنع آمریکا قطعنامه ای در محکومیت شهرک سازی در اراضی اشغالی فلسطین تصویب کرد.
نتانیاهو بخشنامه هایی برای وزارت خارجه ارسال کرد و تهیۀ ارزشیابی از روابط اسرائیل با سازمان ملل متحد از جمله حمایت مالی از مؤسسات سازمان ملل و حضور نمایندگان این سازمان در اسرائیل را خواستار شد.
وی از دستور خود مبنی بر توقف کمک مالی به ارزش حدود 30 میلیون شِکِل (7.8 میلیون دلار) به 5 مؤسسۀ سازمان ملل خبر داد.

202
 

پربیننده ترین خبرها