افشای جزئیاتی از ترور مهندس حماس به دست موساد

افشای جزئیاتی از ترور مهندس حماس به دست موساد
دوشنبه 6 دی 1395 - 00:17

تحلیلگر شبکۀ 10 تلویزیون رژیم صهیونیستی، از نحوۀ ترور محمد الزواری، مهندس تونسی سازندۀ پهپاد برای نیروهای مقاومت فلسطین، به دست سازمان جاسوسی اسرائیل (موساد) پرده برداشته است.

العالم - فلسطین اشغالی

به گزارش پرس تی‌وی فارسی، آلن بن داوید در گزارشی که روزنامۀ معاریو آن را منتشر کرد، نوشت که یکی از زنان عضو موساد که خود را به عنوان خبرنگار معرفی کرده بود، با الزواری در مورد فعالیت‌های علمی‌اش مصاحبه‌هایی انجام داد و موفق شد از این طریق اعتمادش را جلب کند.

وی افزود این خبرنگارنما گذرنامۀ خارجی و کارت خبرنگاری داشت. این زن هنگامی‌که مطمئن شد الزواری به او اعتماد کرده است، پیش از انجام آخرین مصاحبه‌اش با وی، 2 نفر از اعضای تیم ترور موساد (موسوم به کیدون) را نزد الزواری فرستاد تا او را ترور کنند. این اقدام در حالی صورت گرفت که این خبرنگارنما پیش‌تر از تونس خارج شده بود.

در این گزارش آمده است تمامی مراحل این اقدام تروریستی از معرفی عامل نفوذی به عنوان خبرنگار گرفته تا جلب اعتماد الزواری و شناسایی محل ترور او، طبق برنامه پیش رفت.

بن داوید تصریح کرد تمامی اقدامات تروریستی موساد پس از حصول اطمینان اعضای تیم ترور از خارج شدن عامل نفوذی از مرزهای کشوری که قرار است در آن حذف فیزیکی انجام شود، صورت می‌پذیرد.

بن داوید در این گزارش تأکید کرد به‌ احتمال‌ قوی عاملان این اقدام تروریستی از گذرنامه‌هایی استفاده کرده‌اند که پیش‌تر از آن‌ها در اجرای اقدامات تروریستی استفاده نشده بوده و همین مسئله مرتبط دانستنِ ترور الزواری با دیگر عملیات‌ تروریستی موساد را تا حدودی دشوار کرده است.

این تحلیلگر در گزارش خود ادعا کرد ترور الزواری نشان می‌دهد که رژیم صهیونیستی می‌تواند دست به هر کاری در منطقه بزند.

وی پیش‌بینی کرد ترور این مهندس تونسی بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی، را بر آن خواهد داشت که دستور تشدید اقدامات تروریستی در تونس را در آینده صادر کند.

الزواری که مهندس هوافضا بود، 25 آذر هنگام تردد با خودروی شخصی خود در شهر صفاقس به ضرب گلوله به قتل رسید.

الزواری - که از خلبانان پیشین خطوط هواپیمایی تونس (تونس‌ایر) بود – ریاست یک سازمان هوانوردی را در جنوب تونس بر عهده داشت.

گفته می‌شود الزواری دوره‌های نحوۀ پرواز با پهپاد را به نیروهای حماس آموزش می‌داده است.

 

پربیننده ترین خبرها