در گفتگوی اختصاصی با العالم؛

وزیر یمنی: رسانه‌های متخاصم را تحریم کنید

وزیر یمنی: رسانه‌های متخاصم را تحریم کنید
دوشنبه 6 دی 1395 - 11:57

وزیر اطلاع رسانی دولت نجات ملی یمن، با اشاره به اهمیت نقش رسانه های این کشور برای مقابله با متجاوزان سعودی، تحریم رسانه های متخاصم را خواستار شد.

العالم - یمن

"احمد حامد" در گفتگو با شبکه العالم در صنعا، درباره ارزیابی خود از تشکیل دولت جدید در صنعا و مشکلات و چالش های پیش روی این دولت گفت: دولت نجات ملی یمن نخستین دولت در نوع خود است که آمریکایی ها و دیگر طرف های خارجی در تشکیل آن حضور نداشتند، که این مسئله از اهمیت زیادی برخوردار است.همچنین در این دولت نمایندگان همه احزاب یمنی حضور دارند.
وی افزود: جنگ تحمیلی علیه ملت یمن با این هدف صورت گرفته است که این کشور نتواند آینده خود را ترسیم کند، و دولت خود را تشکیل دهد.
وی در پاسخ به این سؤال که آیا تشکیل این دولت به معنای ناامیدی جنبش انصارالله و دیگر نیروهای ملی یمن از رسیدن به راه حل سیاسی است، گفت: همچنان دستان ما به سوی صلح دراز است. ما همیشه بر این مسئله تاکید می کنیم که باید در یمن یک دولت شراکت ملی فراگیر حضور داشته باشد.
احمد حامد در واکنش به ادعای مخالفان و اسماعیل ولد الشیخ احمد فرستاده ویژه سازمان ملل یمن و کشورهای عضو شورای همکاری خلیج فارس مبنی بر پیچیده تر شدن رسیدن به راه حل سیاسی به دلیل تشکیل دولت نجات ملی، گفت: متجاوزان به یمن از ابتدا تلاش برای رسیدن به راه حل را پیچیده کرده اند.
* متجاوزان نمی خواهند یمنی ها به هیچ راه حلی برسند
وی افزود: تجاوز به یمن از زمان مذاکرات در هتل نوفمبیک تحمیل شد و فرستاده سابق سازمان ملل در یمن در این هتل حضور داشت. متجاوزان نمی خواهند یمنی ها به هیچ راه حلی برسند و در کشور ناامنی می کنند و نمی خواهند مردم یمن روی پای خود بایستند و سرنوشت خود را مشخص کنند. متجاوزان به یمن می خواهند دولت این کشور وابسته به طرف های خارجی باشد. متجاوزان با این تجاوز می خواهند ملت یمن را به دوره قیمومت گذشته بکشانند، ولی با مقاومت دولت و ملت یمن، دیگر به آن دوره بازنخواهیم گشت.
این وزیر یمنی تأکید کرد: یکی از موضوعات مهم این سیاست، مقابله با تجاوز از طریق رسوا کردن متجاوزان و برملا کردن جنایات متجاوزان و آشکار کردن مصائب ملت یمن در نتیجه تجاوز وحشیانه متجاوزان است که مردم یمن، بیمارستان ها، بنادر و همه زیرساخت های این کشور را هدف قرار داده است. باید جهان از حجم تجاوز به یمن آگاه شود.
وی افزود ما همچنین بر اساس این اولویت ها مقاومت ملت یمن را آشکار می کنیم، این مقاومت جهان را غافلگیر کرده است. ملت یمن از مقاومت بالایی برخوردار است و بر اساس اطلاعی که داریم مراکز آموزشی و پایگاه های نظامی ارتش یمن قادر به جذب و آموزش نیروهای پرشمار جوانان این کشور نیستند.
وزیر اطلاع رسانی دولت نجات ملی یمن در پاسخ به این پرسش که برخی ها می گویند تمرکز رسانه ها بر جبهه ها  می تواند مانع از رسیدن به هر گونه راه حل سیاسی شود چرا که رسانه ها بر ادامه اعزام مبارزان به میادین نبرد تاکید می کنند، گفت: تشویق شهروندان یمنی و همچنین نیروهای ارتش و کمیته های مردمی برای رفتن به میدان های نبرد از اولویت های ماست و باید از تمام توان اقتصادی، نظامی و میدانی برای مقابله با متجاوزان استفاده کنیم.
وی در پاسخ به اتهام جلوگیری از فعالیت رسانه های مخالف در یمن گفت: با وجود آنکه یمن با شرایط جنگی روبروست ولی رسانه های این کشور از آزادی عملی بیشتری در مقایسه با گذشته برخوردارند. بیش از هجده رادیوی محلی در داخل یمن بدون داشتن مجوز رسمی فعالیت می کنند و در حال تهیه لایحه رسانه های سمعی و بصری و الکترونیکی هستیم. باید رسانه های یمنی در حوزه های مختلف تقویت شوند و همچنین باید در ساختار رسانه های وزارت اطلاع رسانی بازنگری و ادارات جدیدی تشکیل شود.
* ضرورت تقویت رسانه های یمنی در برابر متجاوزان
احمد حامد گفت ما در مرحله مقابله با تجاوز قرار داریم و باید رسانه های ما قوی باشند و بتوانند در برابر تجاوز بایستند. رسانه یک جبهه است و دشمنان ما از رسانه های خود به عنوان سلاحی برای هدف قرار دادن ملت یمن استفاده می کنند و باید فعالیت های رسانه ای در کشور ادامه پیدا کند.
وی دربارۀ جنگ رسانه ای دشمن علیه یمن، اظهار داشت: این جنگ به معنای تلاش برای آلوده کردن هوشیاری مردم یمن است و این جنگ را از طریق رسانه های دروغپرداز و فریبکار اجرا می کنند و دشمنان یمن در مسئله آمیختن حق و باطل به یکدیگر ماهر هستند و از قدت فریبکاری بالایی برخوردارند و من از همه می خواهم این رسانه های متخاصم را تحریم کنند.
* متجاوزان، شبکه های تلویزیونی و رادیویی یمن را هدف قرار داده اند
وزیر اطلاع رسانی یمن ادامه داد: مشاهده این شبکه های تلویزیونی هیچ پیامد مثبتی ندارد. همچنین باید روزنامه ها و پایگاه های اینترنتی دشمن را تحریم کنیم. متجاوزان به یمن شبکه های تلویزیونی و رادیو های یمن را  طی این تجاوز هدف قرار داده اند. هفتاد درصد از ایستگاه های رادیویی نابود شده است و ما به دنبال گزارش دقیقی از خسارت های وارد شده به رسانه های دولتی و خصوصی هستیم و آن را در کنفرانس خبری اعلام خواهیم کرد.
احمد حامد در پاسخ به این که چرا دشمان، رسانه های یمنی را هدف قرار می دهند به ویژه آنکه این طرف ها از رسانه های قوی در عرصه عربی و بین الملللی برخوردارند، گفت: دشمنان ما رسانه های قوی دارند ولی بر حق نیستند و ما دارای صدای حق و آزادی هستیم و این دشمنان با هدف قرار دادن رسانه های ما می خواهند جهان از جنایات این دشمنان در یمن آگاه نشود و صدای حقیقت در اختیار افکار عمومی خارجی قرار نگیرد. دشمنان می خواهند تصویر تاریکی از یمن ارائه کنند و به جنایات زشت خود در این کشور ادامه بدهند.
* شرط فعالیت رسانه ها در یمن
وی در پاسخ به اتهام نقض آزادی رسانه ها در یمن، اظهار داشت: این رژیم های عربستان سعودی و کویت هستند که فردی را فقط به خاطر بیان یک مطلب در پایگاه اینترنتی به ده سال حبس محکوم می کنند. این رژیم ها اجازه نمی دهند که یک مطلب مخالف در پایگاه های اینترنتی نوشته شود. رسانه ها در کویت و عربستان سعودی هیچ نوع آزادی ندارند. ما از فعالیت هر رسانه و رادیوی خصوصی در کشور حمایت می کنیم و شرط ما این است که باید هر رسانه ای حس ملی داشته باشد و از متجاوزان حمایت نکند.
* هیچ خبرنگار و فعال رسانه ای در یمن بازداشت نشده
وزیر اطلاع رسانی دولت نجات ملی یمن درباره اتهام بازداشت شماری از خبرنگاران و فعالان رسانه ای یمنی، گفت: هیچ خبرنگار و فعال رسانه ای بازداشت شده در یمن وجود ندارد و کسانی بازداشت می شوند که مزدور دشمن هستند و برای متجاوزان فعالیت می کنند و فعالیت این مزدوران به صورت شبکه های جاسوسی است و اطلاعات را در اختیار دشمن قرار می دهند و اسناد لازم را در اختیار داریم و می توانیم این اسناد را در روزهای آینده منتشر کنیم. بازداشت این افراد هیچ ارتباطی با فعالیت رسانه‌ای آنان نداشته است. در صورتی که بی گناهی این افراد در دستگاه قضایی اثبات شود، آزاد خواهند شد.

پربیننده ترین خبرها