"عربستان اگر همانند قاسم سلیمانی دارد، رو کند!"

سه شنبه 7 دی 1395 - 06:49

نماینده زن پارلمان عراق در برنامه زنده تلویزیونی با دفاع از حضور فرمانده نیروی سپاه قدس ایران در عراق، گفت: اگر سعودی‌ها فرد شجاعی مثل قاسم سلیمانی دارند، برای دفاع از عراق بفرستند.

العالم - عراق

«حنان فتلاوی» نماینده پارلمان عراق در یک برنامه تلویزیونی که به صورت زنده پخش می‌شد، قاطعانه از حضور سردار قاسم سلیمانی فرمانده سپاه قدس جمهوری اسلامی ایران در عراق برای مبارزه با تروریسم تکفیری دفاع کرد.

فتلاوی در این برنامه در پاسخ به مجری که گفت این همه مستشار نظامی در عراق هست، چرا اینقدر از سلیمانی دفاع می‌کنید، گفت: اینجا از برنامه شما که میلیون‌ها نفر از عراق و عربستان شاهد آن هستند اعلام می‌کنم که اگر شما یک نفر شجاع مانند قاسم سلیمانی، سراغ دارید که آماده ورود به نبرد و فداکاری برای عراق باشد، حاضر باشد برای خاطر عراق و آزادی عراق در کوچه‌ خیابان‌های عراق برود و فداکاری کند، برای ما بفرستید!

فتلاوی در پاسخ به مجری برنامه که می گفت: "سلیمانی برای اهداف ایران تلاش می کند، نه منافع عراق"؛ افزود: من اینجا اعلام می کنم که اگر عربستان می تواند یک سعودی را به موصل بفرستد که [حتی] برای منافع عربستان بجنگد و موصل را آزاد کند، من شرایط پذیرش این سعودی، اجازه و روادید و موافقت دولت عراق را تضمین می‌کنم!

مجری برنامه معترض شد که "شما سفیر عربستان را در بغداد تحمل نکردید"، اما فتلاوی پاسخ داد: شما اگر یک نفر شجاع، یک رزمنده سعودی که با داعش بجنگد، سراغ دارید، بیاورید، من موافقت برای ورودش را تضمین می‌کنم.

این نماینده پارلمان عراق در ادامه انتقاد خود از خُرده‌گیری‌های رسانه‌های سعودی گفت، در عراق مستشاران از آمریکا، انگلیس، فرانسه و حتی استرالیا حضور دارند، پس چرا کسی به وجود اینها معترض نیست؟
فتلاوی در پاسخ به این شبهه سعودی‌ها و مخالفان ایران در عراق که می‌گویند، «ایران جز بر سر و سینه زدن (در عزاداری) چیزی برای ما نداشته» گفت: ما از همه کشورها از جمله ایران کمک خواسته‌ایم.. این هم درست نیست که شما عقاید دیگران را مسخره کنید. اگر ما بر سر و سینه زدن [در عزاداری] را از ایران یابد بگیریم، بهتر از یاد گرفتن فرهنگ قتل و کشتار و سر بریدن و دیگر فرهنگ‌های نفوذی (به فرهنگ عراق) است که ریشه‌اش وهابیت و افکار «ابن تیمیه» است.

این نماینده عراقی در مقایسه‌ای میان بر سروسینه زدن در فرهنگ شیعی ایران و اندیشه تکفیری وهابی در عربستان افزود: بر سر و سینه زدن [بر خلاف وهابیت]، کشتن دیگران را حلال نمی‌داند. این کار، مسلمان دیگر را تکفیر نمی‌کند، کشتار فرد مسیحی را حلال نمی‌داند، تجاوز به دختران ایزدی را روا نمی‌دارد و تخریب آثار باستانی را مجاز نمی‌داند. مسخره کردن عقاید دیگران، ما را به عقب می‌راند... خدا و پیغمبری که آل سعود می‌گویند به آن ایمان دارند، همان خدا و پیغمبر می‌گویند، فرقی میان عجمی و عرب نیست الا به تقوا. این فرهنگ‌های نفوذی از کجا آمده که می‌گوید این مسلمان است و او مسلمان نیست و ریختن خون برخی را حلال می‌دانند؟

مجری مدعی شد: «اتباع عربستان که در عراق می جنگند، ربطی به دولت سعودی ندارند؛ مثلا آیا عراقی‌هایی که در سوریه می‌جنگد، به دولت عراق ارتباط دارد؟».. و فتلاوی قاطعانه پاسخ داد: عراق الان دچار هرج و مرج است و بخش وسیعی از آن تحت اشغال است، اما آیا عربستان دچار این وضعیت است؟ آیا ناتوان است و نمی تواند مرزهایش را کنترل کند و از حضور افراد برای نابودی عراق جلوگیری کند؟... زمانی که 35 سال صدام عراق را نابود کرد، این مدعیان کجا بودند؟ من از شما می خواهم که برای نمونه هم که شده، یک مورد از دخالت های مثبت و مفید عربستان در دیگر کشورها را ذکر کنید..

 

(برای دریافت فیلم، پس از راست کلیک روی آیکن دانلود، گزینه SAVE LINK AS را انتخاب کنید)

پربیننده ترین خبرها