مقر جدید اتحادیه اروپا

مقر جدید اتحادیه اروپا
سه شنبه 7 دی 1395 - 12:48

اتحادیه اروپا به مقر جدید خود در بروکسل نقل مکان خواهد کرد. مقر جدید اتحادیه اروپا از تالار شیشه ای بزرگ و ساختاری فانوسی بهره می برد.

العالم - گوناگون
پروژه ساخت مقر جدید اتحادیه اروپا، حاصل همکاری نزدیک شرکت معماری سَمین بلژیک، استودیوی طراحی و معماری واله ایتالیا و شرکت مهندسی و مشاور بورو هاپولد انگلستان بوده است. پیشنهاد ساخت مقرر جدید اتحادیه اروپا پس از افزایش ظرفیت شورای اروپا و شورای اتحادیه اروپا در سال ۲۰۰۴ داده شد.

دولت بلژیک بخشی از کاخ مسکونی سابق را به عنوان جایگزین ساختمان یوستوس لیپسیوس در اختیار اتحادیه اروپا قرار داده است. ساختمان یوستوس لیپسیوس در دهه ۱۹۸۰ در حالی طراحی شده بود که اتحادیه اروپا در آن زمان تنها ۱۲ عضوداشت.

مقر جدید اتحادیه اروپا در مجاورت مقر سابقش است که به وسیله دو پل به ساختمان سابق متصل می شود. دیوارهای شفافی که در ضلع شمال شرقی ساختمان قرار گرفته اند، متشکل از ۳۷۵۰ قاب چوبی پنجره ای هستند که از تخریب و یا نوسازی مکان های دیگری در سراسر اروپا به دست آمده اند.

پروژه ساخت مقر جدید اتحادیه اروپا، حاصل همکاری نزدیک شرکت معماری سَمین بلژیک، استودیوی طراحی و معماری واله ایتالیا و شرکت مهندسی و مشاور بورو هاپولد انگلستان بوده است.

به گفته معماران: "این نمای جدید بیانیه ای عملی و فلسفی برای استفاده مجدد از این عناصر ساخت و ساز سنتی است که نشان دهنده تنوع فرهنگی اروپا است.”

یک لایه داخلی عایق برای بهبود عملکرد دمایی ساختمان و کاهش صداهای محیط مورد استفاده قرار گرفته است. در هنگام طلوع و غروب خورشید، نور کم انرژی چراغ های LED، ساختاری فانوسی را شکل می دهند.

۱۱ طبقه ساختمان جدید اتحادیه اروپا فضاهای مختلفی را برای برگزاری رویدادهای مختلف در خود جای داده است. بزرگترین سالن کنفرانس در طبقه پنجم ساختمان قرار دارد که ظرفیت ۲۵۰ نفر را دارد، سالن های کنفرانس کوچکتری هم در طبقات سه و هفت ساختمان قرار دارند.

یک سالن ناهار خوری برای ۵۰ نفر در طبقه فوقانی قرار دارد. در همین حال، سالن ناهار خوری دیگری با ظرفیتی بیشتر، در طبقه نهم قرار گرفته است.

یک طاق هر دو قسمت قدیمی و سقف جدید ساختمان را پوشش می دهد. سقف جدید مقر اتحادیه اروپا از مجموعه ای از پنل های فتوولتائیکی بهره می برد که موجب افزایش اعتبار زیست محیطی ساختمان شده است.

کف پوش ها، سقف ها، درب ها و ورودی آسانسورها با گچ بری های پیش ساخته و فرش ها و الگوهای دیگر با رنگ بندی های خاص توسط هنرمند بلژیکی ژرژ موران طراحی شده اند.

نوسازی و گسترش ساختمان های موجود، فضایی برای دیدارها، نشست ها و کنفرانس و همچنین فضایی برای رئیس اتحادیه اروپا، دیگر رهبران، نمایندگان، دبیر کل شورا و نمایندگان رسانه های مختلف فراهم کرده است.

ساختمان موجود اتحادیه اروپا بخشی از یک مجتمع آپارتمانی است که توسط معمار سوئیسی میشل پولاک طراحی و مراحل ساخت و ساز آن در سال ۱۹۲۷ تکمیل شده است. پس از جنگ جهانی دوم، دولت بلژیک، این مجتمع را خریداری کرد و بلوک L شکل ساختمان اول را به عنوان دفتر خود مورد استفاده قرار داد.

در اصل برنامه ریزی شده بود، مقر جدید اتحادیه اروپا در سال ۲۰۱۲ تکمیل شود؛ اما پروژه ساخت آن با چند تاخیر مواجه شد، حال قرار است، نخستین جلسه در ماه ژانویه سال آینده میلادی در این ساختمان جدید برگزار شود.

هزینه ساخت این ساختمان هم در دوران ساخت و ساز، از میزان برآورد اولیه که ۲۴۰ میلیون یورو بود به ۳۲۰ میلیون یورو افزایش یافت.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها