ویدیو؛ آیا عملیات آزادسازی موصل متوقف شده است؟

پنج‌شنبه 9 دی 1395 - 02:07

فرمانده عملیات نینوا هرگونه توقف در عملیات آزادسازی موصل را تکذیب کرد.

العالم - عراق

خبرنگار العالم در عراق، در این باره گزارش داد؛ مقامات امنیتی عراق تاکید دارند که عملیات آزاد سازی موصل همچنان ادامه دارد و شایعاتی که درباره توقف این عملیات منتشر می شود، بی‌اساس است.

محمد بو عبد الله افزود: نیروهای مبارزه با تروریسم عراق منطقه القدس در شرق موصل را که یکی از مهمترین مراکز فرماندهی تروریست های داعش به شمار می آمد تصرف کردند. در این درگیری ها شمار زیادی از تروریست های داعش به هلاکت رسیده و یا مجروح شدند. نیروهای مبارزه با تروریسم پس از نفوذ بیشتر به شرق موصل خسارت های سنگینی به عناصر داعش وارد کردند. این نیروها همچنین توانستند منطقه القدس که مرکز فرماندهی تروریست های داعش به شمار می آمد را به تصرف در آورند.

از سوی دیگر نیروهای بسیج مردمی از شکست حمله تروریست های داعش به غرب شهر تلعفر در نزدیکی مرزهای سوریه خبر دادند. ارشد الصالحی، رئیس جبهه ترکمان ها هم از تحرکات تروریست های داعش برای حمله به استان کرکوک خبر داد و از حیدر العبادی نخست وزیر عراق خواست نیروهای امنیتی بیشتری به این استان اعزام کند.

این در حالی است که نجم الجبوری، فرمانده عملیات نینوا تاکید کرد که نیروهای امنیتی با تمام امکانات منتظر اشاره فرمانده کل نیروهای مسلح هستند تا مرحله دوم عملیات آزاد سازی موصل را آغاز کنند. وی همچنین هرگونه توقف در عملیات آزاد سازی موصل را تکذیب کرد.

این فرمانده نظامی همچنین اشاره کرده بود که مرحله آینده که به زودی آغاز خواهد شد، نیازمند جمع آوری نیروهای بیشتری است و انتقال این نیروها از بغداد و مناطق دیگر به موصل و استقرار آنان در محورهای جنگی عملا زمان بر است.

وی همچنین تصریح کرده بود تروریست های داعش در ادامه تلاش های ناامید کننده خود شاهد شکست های گسترده دیگری خواهند بود.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها