اسد: اروپا از حمایت تروریست‌ها دست بردارد

اسد: اروپا از حمایت تروریست‌ها دست بردارد
جمعه 10 دی 1395 - 11:35

رئیس جمهور سوریه تأکید کرد، کشورهای اروپایی اگر می خواهند به مردم سوریه کمک کنند، باید از حمایت از تروریستها دست بردارند و به تحریم‌ها پایان دهند.

العالم سوریه
بشار اسد با بیان این مطلب در دیدار هیئتی مشترک از نمایندگان پارلمان اروپا و مجمع فدرال روسیه گفت: مسؤولان اروپایی باید درک کنند که راه حل سوریه، در دست مردم این کشور است.
وی خاطرنشان کرد، مسؤولان غربی باید اذعان کنند حملات تروریستی در کشورهایشان به دلیل سیاستهای اشتباهشان بوده است، به همین دلیل آنان باید از خودشان بپرسند که آیا سیاستهایشان به نفع ملتهایشان است یا ضد آنها.

بشار اسد اظهار داشت: عملیات مبارزه با تروریسم به صورت نظامی ادامه دارد و به دلیل حمایت روسیه و خشکاندن منابع مالی تروریستها به خوبی پیش می رود.
* ضرورت نابودی وهابیت برای پیروزی علیه تروریسم
وی افزود: چگونگی تعامل با تفکر تروریسم بسیار مهم است، و برای پیروزی در فرایند مبارزه با تروریسم باید تفکر وهابی را در دنیا نابود کرد.
بشار اسد خاطرنشان کرد: روسیه با پشتیبانی از سوریه فقط در حال حمایت از امنیت سوری‌ها نیست، بلکه در حال دفاع از امنیت مردم خود و حتی ملتهای اروپایی است.
بشار اسد خطاب به نمایندگان اروپایی و روس در این دیدار گفت: روسیه و کشورهای اروپایی منافع مشترکی دارند، و نمایندگان نقش مهمی در دفاع از منافع ملتهایشان دارند.
هیئت اروپایی نیز با تأکید بر اهمیت این سفر برای اطلاع از اوضاع سوریه، حمایت خود را از ملت سوریه در جنگ علیه تروریسم اعلام کردند و پیروزی نیروهای سوری در حلب را تبریک گفتند و تأکید کردند که با دخالت بیگانگان در امور داخلی سوریه مخالفند.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها