همزمان با آغاز سال نو ... ایجاد شهرکی جدید نزدیک نابلس

همزمان با آغاز سال نو ... ایجاد شهرکی جدید نزدیک نابلس
دوشنبه 13 دی 1395 - 00:08

شهرک نشینان اسرائیلی صبح روز یکشنبه، احداث شهرکی جدید در سرزمین های اشغالی فلسطین در شرق نابلس واقع در کرانه باختری را آغاز کردند.

العالمفلسطین
به گزارضش اسکای نیوز عربی، عبدالکریم حسین، رئیس شورای روستای دیر الحطب، گفت: «شهرک نشینان اقدام به انتقال شماری از کانتینرها به منطقه راس العین واقع در شرق این روستا اقدام کردند که  صدها متر از شهرک الوان موریه فاصله دارد».

وی در گفت وگو با خبرگزاری معا افزود: «صهیونیست ها بر صدها هکتار از اراضی فلسطینی تسلط یافته اند، که اقدام جدید آن ها در راستای شهرک سازی در اولین روز سال جدید میلادی است».

اینم اقدام صهیونیست ها در شرایطی انجام می شود که شورای امنیت با صدور قطعنامه ای از رژیم صهیونیستی خواست تا به شهرک سازی در اراضی فلسطینی پایان دهد. آمریکا به این قطعنامه رای ممتنع داد اما 14 عضو دیگر شورای امنیت بدان رای مثبت دادند.

کاخ سفید با بیان اینکه گسترش سریع فعالیت های شهرک سازی راه حل ایجاد دو کشور را به خطر می اندازد، از تصمیم خود مبنی بر دادن رای ممتنع به قطعنامه منع شهرک سازی اسرائیل در شورای امنیت سازمان ملل دفاع کرد.

رای ممتنع امریکا، زمینه را برای  تصویب این قطعنامه که خواهان متوقف شدن فوری شهرک سازی اسرائیل در اراضی اشغالی فلسطین بود، فراهم آورد.
217

پربیننده ترین خبرها