رژیم صهیونیستی مظنون ترور دانشمند تونسی

رژیم صهیونیستی مظنون ترور دانشمند تونسی
دوشنبه 13 دی 1395 - 11:07

رئیس جمهوری تونس اعلام کرد که دولتش معتقد است رژیم صهیونیستی مظنون اصلی ترور مهندس صنعت هوایی این کشور و کارشناس پهپادی حماس است.

العالم ـ تونس

به گزارش پایگاه صهیونیستی هاآرتص، باجی قائد السبسی رییس جمهور تونس روز یکشنبه اعلام کرد که "اسراییل" مظنون اصلی ترور محمد الزواری است.
محمد الزواری در تاریخ 15 دسامبر (25 آذر) در مقابل خانه اش در شهر صفاقس تونس به شهادت رسید.
بر اساس بیانیه جنبش مقاومت اسلامی (حماس) فلسطین که دو روز پس از این حمله صادر شد، الزواری عضو شاخه نظامی حماس و یکی از پیشگامان برنامه پهپادی این جنبش بود.
السبسی روز پنجشنبه در سخنانی به مناسب سال نوی میلادی اعلام کرد که تحقیقات درباره این حمله ادامه دارد.

وی انتقادها درباره کوتاهی تونس در تحقیقات مربوطه را رد کرد و گفت: دولت این کشور به محض جمع آوری اسناد کافی، این پرونده را به جامعه بین المللی ارجاع خواهد داد.
اظهارات اخیر السبسی مهم ترین شواهدی است که نشان می دهد رژیم صهیونیستی مظنون اصلی حمله تروریستی به این دانشمند تونسی بوده است.
حماس نیز پیشتر انگشت اتهام را به سوی رژیم صهیونیستی گرفته بود.
به گزارش ایرنا، آویگدور لیبرمن وزیر جنگ رژیم صهیونیستی در 21 دسامبر (1 دی) در پاسخ به سوالی درباره این حمله گفت: اگر کسی در تونس کشته شد، قرار نبود فعال صلح یا نامزد جایزه نوبل باشد. اسرائیل هرکاری که لازم ببیند برای حفظ منافعش انجام می دهد.
رژیم صهیونیستی گرچه هیچگاه به صراحت به فعالیت های تروریستی اش علیه دانشمندان برجسته اذعان نکرده است، اما در موارد متعدد مشابه ردپای رژیم صهیونیستی در قتل شخصیت های علمی مشاهده شده است.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها