لباس‌ها را به این دلیل داخل خانه آویزان نکنید!

لباس‌ها را به این دلیل داخل خانه آویزان نکنید!
چهارشنبه 15 دی 1395 - 10:41

هرگز لباس هایتان را در داخل محیط خانه خشک نکنید و همیشه سعی کنید آن ها را در فضای آزاد پهن کنید چون رطوبت موجود در لباس ها می تواند منشا آلوده شدن هوای خانه باشد و موجب بروز بیماری های تنفسی مانند آسم در ساکنین منزل شود.

العالم- گوناگون

ریه شما در تمام طول روز که در خارج از منزل هستید هوای آلوده را دریافت می کند، بنابراین هنگام بازگشت به منزل به استنشاق هوای پاک به جای هوای آلوده نیاز دارد، اما اگر لباس ها را در داخل خانه خشک می کنید تنفس در این فضا دشوار به نظر می رسد.

بسیاری از زنان، به خاطر گرد و غبار و آلودگی هوا، به ناچار لباس ها را در داخل خانه پهن می کنند، حال آنکه با چنین عملی، فضا و هوای خانه را آلوده تر می کند. ثابت شده که چنین عادتی پیامدهای خطرناکی را بر سلامت شما و خانواده شما خواهد داشت.


آویزان کردن لباس ها در منزل چه خطراتی دارد؟

در ابتدا، شما باید بدانید که سطح رطوبت موجود در خانه بین 1 تا 5/2 گالن آب می باشد و این میزان رطوبت برای زندگی مناسب است و هیچ آسیبی به سلامت اعضای خانواده نمی زند. هنگام پهن کردن لباس ها در داخل خانه، سطح رطوبت به اندازه نیم گالون افزایش می یابد و میزان آب موجود در این هوا، حدود 30 درصد از ترکیب هوا را تشکیل می دهد که پیامدهای زیر را در پی دارد:


1- شرایط را هر بیشتر برای رشد میکروب ها و عفونت ها در سراسر خانه هموار می کند. رطوبت، محیط مناسبی برای رشد قارچ ها است.

2- زمینه ساز نوعی عفونت است که می تواند موجب التهابات ریوی و آسم شود.
براساس مطالعه ای که درمورد بسیاری از اینگونه منازل (منازلی که لباس ها در آن خشک می شوند) انجام شده، میزان شیوع این نوع از باکتری ها به حدود 25 درصد می رسد. این خانواده ها  به ویژه کودکان بیشتر مستعد ابتلا به عفونت های ریوی هستند.

3- اگر شما از خوشبوکننده های لباس استفاده و سپس آن را در داخل خانه پهن می کنید، این مواد شیمیایی در هوای بسته خانه منتشر شده و شما را بیش از دیگران در معرض سرطان قرار می دهد.

4- اگر شما یا یکی از افراد خانوادیتان از بیماریهای نقص ایمنی رنج می برید، در صورت رطوبت بالا در منزل، بیشتر در معرض آسیب به بافت های ریوی هستید.
 

پهن کردن لباس های خیس داخل خانه باعث افزایش رطوبت هوا شده و محیط را آماده ی تکثیر هر چه بیشتر مایت ها و حشرات موذی می کند.
در محیط هایی که رطوبت آن بیش از حد طبیعی است، قارچی به نام آسپرژیلوس فلاووس فرصت رشد پیدا می کند.
این قارچ در افرادی که سیستم ایمنی ضعیفی دارند باعث بروز عفونت های ریوی شده و تنفس را برای مبتلایان به آسم سخت می کند.
پس می توان گفت خشک کردن لباس ها در داخل خانه باعث ابتلای انسان به بیماری ریوی بسیار خطرناکی به نام آسپرژیلوس می شود.

221

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها