واکنش ژاپن به اظهارات ترامپ درباره شرکت تویوتا

واکنش ژاپن به اظهارات ترامپ درباره شرکت تویوتا
جمعه 17 دی 1395 - 11:53

دبیر ارشد کابینه ژاپن به اظهارات تند رئیس جمهور منتخب آمریکا درخصوص شرکت تویوتا واکنش نشان داد.

العالم - آمریکا

"یوشیهید سوگا" دبیر ارشد کابینه ژاپن روز جمعه در واکنش به اظهارات دونالد ترامپ، رئیس جمهور منتخب آمریکا در مورد پروژه ساخت کارخانه شرکت خودروساز تویوتا موتورز در مکزیک، اعلام کرد که تویوتا موتورز یک شرکت مهم در آمریکا است.

هیروشیجی سیکو وزیر بازرگانی ژاپن نیز درواکنش به اظهارات ترامپ، نقش شرکتهای ژاپنی در اشتغال شهروندان آمریکایی را به رئیس جمهور جدید آمریکا یادآوری کرد

دونالد ترامپ روز پنجشنبه در یک توئیت تهدید کرد که اگر این شرکت ژاپنی بخواهد به سرمایه گذاری در مکزیک ادامه دهد، فشار بی سابقه ای به این شرکت وارد خواهد کرد تا در آمریکا بماند.

ترامپ گفت اگر تویوتا بخواهد مدل کرولای خود را با هدف وارد کردن به بازار آمریکا، در خاک مکزیک مونتاژ کند، مالیات سنگینی بر این شرکت وضع خواهد کرد.

ترامپ گفت:  مشکلی نیست! کارخانه هایی در آمریکا بسازید یا مالیات سنگینی در مرز بپردازید.

 وی روز سه شنبه نیز تهدید مشابهی علیه شرکت آمریکایی جنرال موتورز که بزرگترین شرکت خودروساز آمریکایی است، مطرح کرده بود.

رئیس جمهور آینده آمریکا روز سه شنبه در یک توئیت اعلام کرد جنرال موتورز باید خودروهایش را که برای بازار آمریکا است، در خاک آمریکا بسازد و گرنه باید مالیات سنگینی بپردازد.

دفتر مرکزی جنرال موتورز در دیترویت بلافاصله در بیانیه ای اعلام کرد تنها بخش کوچکی از تولید این شرکت در خاک مکزیک وارد بازار آمریکا می شود.

ترامپ حتی پیش از آنکه از بیستم ژانویه رسما رئیس جمهور آمریکا شود، به دنبال آن است تا خودروسازان را از استفاده از توافق تجارت آزاد آمریکا شمالی (نفتا) بازدارد. براساس این توافق که کانادا نیز در آن عضو است، کالاهایی که در مکزیک تولید می شود را می توان در برخی شرایط و بدون حق گمرکی به آمریکا صادر کرد.

دونالد ترامپ در مدت مبارزات انتخاباتی خود مدام از این توافقانتقاد می کرد و وعده داد دوباره درباره آن مذاکره شود یا آن را فسخ کند.

به گزارش خبرگزاری رویترز از توکیو، این اظهارات تند ترامپ صبح امروز جمعه موجب کاهش شاخص سهام بورس توکیو شد. سهام شرکت تویوتا در معاملات امروز بورس توکیو 1/68 درصد کاهش یافت.

دسته بندی ها :
کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها