وزیر سوری از «گزینۀ جنگ همه‌جانبه» در ادلب پرده برداشت

وزیر سوری از «گزینۀ جنگ همه‌جانبه» در ادلب پرده برداشت
جمعه 17 دی 1395 - 19:56

وزیر آشتی ملی در سوریه گفت که اگر توافقی بین المللی برای حل بحران سوریه حاصل نشود، گزینۀ «جنگ همه جانبه» با تروریست های مسلح در ادلب اجرایی خواهد شد.

العالم سوریه 

به گزارش پایگاه روسیا الیوم، علی حیدر، وزیر آشتی ملی در سوریه، افزود: «اگر توافق بین المللی برای حل بحران، خروج افراد مسلح و قطع حمایت لجستیک، کمک تسلیحاتی و پشتیبانی مالی از آنان حاصل نشود، راه حل ما «جنگ همه جانبه» با گروه های تروریستی در این منطقه خواهد بود». 
وی ادامه داد: «سیاست های نظام سوریه واضح است و اعلام کرده اشت که حتی از یک وجب از خاک این کشور دست نمی کشد. ادلب یکی از مناطق مهم درگیری با تروریست هاست؛ پس باید جنگجویان خارجی این منطقه را ترک نموده و خطوط کمک رسانی به آنان از ترکیه قطع شود».  
وزیر سوری، همچنین، پیش بینی نمود که توافق های بیشتری در ماه های آینده برای اعزام هزاران مسلح به ادلب از مناطق نزدیک دمشق امضا شود.
علی حیدر با اشاره به تلاش ها برای برگزاری نشست آستانه مذاکرات سوریه، عربستان سعودی و قطر را به تلاش برای ایجاد مانع در مسیر موفقیت این نشست متهم کرد. وی افزود: «البته ترکیه به دور از عربستان و قطر که سابقا هم پیمانش بودند و همچنین برای رقابت آشکار با مصر در این منطقه، به دنبال راهی برای برون رفت از این بحران است که روسیه از این موضوع به شکلی مناسب استفاده خواهد نمود».  
206

 

 

پربیننده ترین خبرها