26 نفر در تیراندازی های آمریکا کشته و زخمی شدند

26 نفر در تیراندازی های آمریکا کشته و زخمی شدند
يکشنبه 19 دی 1395 - 05:36

در تیراندازی های پانزده ساعت گذشته در آمریکا ده نفر کشته و شانزده نفر زخمی شدند.

العالم - آمریکا

پایگاه اینترنتی گان وایلنس آرشیوز گزارش کرد که تیراندازی های متعدد درشهرهای جکسون ویل و ونیس در ایالت فلوریدا، بریچ پورت در ایالت کنتیکت، بویس در آیداهو، پاتوکیت در ایالت رودآیلند، راونا و دین در ایالت کنتاکی، بیچ گرو در ایالت ایندیانا، ساوث ویندسوردرایالت کنتیکات، باستروپ در ایالت لوئیزیانا، شیکاگو و وکگان در ایالت ایلینوی ، فونیکس در ایالت آریزونا و میناپولیس در ایالت مینه سوتا 10 نفر کشته و 16 نفر مجروح شدند.  

آزادی حمل اسلحه در ایالت های آمریکا به یکی از چالش های مهم امنیتی این کشور تبدیل شده است.

سالانه صدها نفر در تیراندازی با اسلحه های مجاز که در دست مردم قراردارد کشته و مجروح می شوند.

باراک اوباما رئیس جمهوری آمریکا که تا چند روز دیگر قدرت را به دونالد ترامپ خواهد داد طی هشت سال ریاست جمهوری خود ظاهرا در چالش با صاحبان صنایع اسلحه سازی نتوانست محدودیت های قانونی برای حمل اسلحه در آمریکا ایجاد کند.

آمار رسمی حاکی از آن است که ۴۷‌درصد از خانوارهای آمریکایی صاحب حداقل یک اسلحه هستند.

در این کشور به ازای هر صدنفر ۹۰ اسلحه سبک وجود دارد که این رقم سه‌برابر اسلحه موجود در آلمان، فرانسه و سوئد و ۲/۵ برابر عراق است. از ۸۷۵‌میلیون اسلحه سبک در جهان، ۲۷۵‌میلیون توسط آمریکایی‌ها خریداری شده است که ۷۰‌درصد از آن متعلق به شهروندان معمولی است.

همچنین سالانه هشت‌میلیون اسلحه جدید تولید و ۴/۵‌میلیون از آن توسط آمریکایی‌ها خریداری می‌شود.

این ارقام گویای گردش مالی قابل توجه این کالا در آمریکا است که نه تنها هزینه‌های خرید این کالا را شامل می‌شود، بلکه مالیات‌های دولتی و ایالتی را نیز در برمی‌گیرد. 

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها