پاپ با وجود خطرات، امنیت سفرهایش را افزایش نمی‌دهد

پاپ با وجود خطرات، امنیت سفرهایش را افزایش نمی‌دهد
يکشنبه 19 دی 1395 - 11:22

با وجود خطراتی که پاپ را در سفرهایش تهدید می کند، وی تدابیر امنیتی را در سفرهایش تشدید نمی‌کند.

العالم - ایتالیا
رویترز روز یکشنبه گزارش داد؛ پاپ فرانسیس، رهبر کاتولیک‌های جهان می گوید او از خطر احتمال حمله به خودش در زمان سفر آگاه است؛ اما او به سفر بدون وسایل نقلیه ضد گلوله و یا دارای امنیت زیاد ادامه خواهد داد زیرا می خواهد به مردم نزدیک باشد.

پاپ فرانسیس بر خلاف پاپ‌های پیش از خود که از خودرو های ضدگلوله استفاده می کردند، در سفرهای بین المللی خود از خودروهای معمولی استفاده می کند.

او در مقدمه کتاب جدید آندریا تورنیلی، نویسنده ایتالیایی می‌گوید: "من از خطرات آگاه هستم ... همیشه خطر حمله به وسیله یک فرد دیوانه وجود دارد. اما خداوند همیشه با ماست."

این کتاب که "سفر" نام دارد در مورد 17 سفر پاپ به بیش از 25 کشور از سال 2013 است.
انتظار می رود او امسال سه سفر به پرتغال، هند و بنگلادش داشته باشد.

در برزیل در سال 2013، ماشین  کوچک پاپ به دلیل اشتباه راننده غرق شد.

او گفت: من به طور کامل نیاز به امنیت را درک می کنم و سپاسگزار نیروهای امنیتی هستم؛ اما یک اسقف، به مانند کشیش و پدر است و نباید موانع بسیاری بین او و مردم باشد. به این دلیل، من از همان آغاز گفتم زمانی سفر می کنم که بتوانم با مردم ارتباط برقرار کنم.

در دو سال گذشته، پس از حملات تروریست‌ها در اروپا، پلیس ایتالیا امنیت اطراف واتیکان را که یک کشور مستقل در مرکز رم است، افزایش داده است. اما پاپ فرانسیس هنوز هم از یک خودروی فورد معمولی برای دیدار از کلیساها در رم استفاده می کند.

SA

 

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها