ویدیو؛ این گوشی به شما می‌گوید چقدر چربی دارید!

يکشنبه 19 دی 1395 - 18:51

آیا تا به حال به روزی فکر کرده اید که یک دستگاه جیبی برای انتخاب توت فرنگی های شیرین از بین انبوهی از توت فرنگی ها کمکتان کند؟ یا دستگاهی که سریعا درباره میزان چربی بدنتان بگوید. آن روز همین امروز است!

العالم - گوناگون

به تازگی یک سنسور مادون قرمز طیف سنج ارائه شده است که مشخصات شئ مورد نظر را در سطح مولکولی بررسی می کند.  این ایده که چند سال پیش به عنوان یک پروژه کیک استارتر معرفی شده بود، حالا به قدری کوچک شده است که به راحتی در یک تلفن هوشمند جای می گیرد و تلفن چینی Changhong H2 اولین دستگاهی است که چنین سنسوری را در آن خواهیم دید.

البته ماجرا آنطور ها هم رویایی نیست که تلفن خود را به هر سمتی بگیرید و درباره همه چیز اطلاعات کسب کنید. بلکه در مورد هر سوژه ای، توسعه دهندگان باید از قبل روی آن کار کرده باشند. به طور مثال، اگر قصد پی بردن به میزان گلوتن موجود در یک نان را داشته باشید، باید از قبل عده ای از توسعه دهندگان میزان گلوتن تعداد زیادی از نان ها را بررسی کرده باشند تا این سنسور بتواند با دقت مناسبی میزان این ماده را در نان مورد نظر شما اعلام کند.

البته در حال حاضر نیز تعدادی از چنین نرم افزارهایی برای این سنسور ساخته شده اند. بطور مثال با یکی از نرم افزارها که برای اندازه گیری شکر و شیرینی مواد غذایی ساخته شده است، می توانید از میزان شیرینی هر میوه مطلع شوید. به طور مثال آن را سمت توت فرنگی های مختلف برده و شیرین ترین آنها را انتخاب کنید! یا با نرم افزاری دیگر می توانید یک قرص تقلبی را از نسخه اصلی آن تشخیص دهید.

البته طبیعی است که دقت این ابزار در حد ابزار های تخصصی نباشد. به طور مثال در مورد اندازه گیری خیلی از موارد همچون میزان چربی بدن، گاهی اوقات خطا هایی وجود دارد که البته این خطاها آن قدر ها محسوس نیستند که شما را به طور کلی به اشتباه بیندازند.

همانطور که از مطلب برمی آید، فقط سقف خلاقیت توسعه دهندگان است که گستردگی کاربرد نرم افزار های مخصوص به این سنسور را تعیین می کند.

این تلفن هوشمند با صفحه نمایش ۶ اینچی و پردازنده ۸ هسته ای که البته ظاهر معقولی نیز دارد ابتدا در چین و سپس احتمالا در بازار آمریکا عرضه خواهد شد و همچنین هنوز سخنی از قیمت آن به میان نیامده است.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها