کره شمالی در هر لحظه می تواند موشک قاره پیمای جدید شلیک کند

کره شمالی در هر لحظه می تواند موشک قاره پیمای جدید شلیک کند
يکشنبه 19 دی 1395 - 19:43

کره شمالی روز یکشنبه رسما اعلام کرد به این قابلیت دست یافته است که از هرنقطه و در هر زمان یک فروند موشک بالستیک قاره پیما شلیک کند.

رویترز در مطلبی نوشت کره شمالی روز یکشنبه با اعلام اینکه می تواند هر زمان و از هر مکانی که کیم جونگ اون رهبر این کشور تعیین کند یک فروند موشک بالستیک قاره پیما شلیک کند تاکید کرد سیاست خصمانه آمریکا علیه کره شمالی علت توسعه تسلیحاتی پیونگ یانگ است.

کیم جونگ اون یکم ژانویه اعلام کرد کره شمالی وارد مرحله نهایی آماده سازی مقدمات آزمایش موشک بالستیک قاره پیما شده است.

خبرگزاری رسمی کره شمالی به نقل از سخنگوی وزارت امور خارجه این کشور اعلام کرد رهبر کره شمالی هر زمان و مکانی را که برای آزمایش موشک بالستیک قاره پیما تعیین کند ، این موشک شلیک خواهد شد.

آمریکا روز پنجشنبه اعلام کرد کره شمالی پس از سطحی بی سابقه از آزمایش های هسته ای و موشکی طی سال گذشته ، بهبود «کیفی» توانمندی های هسته ای و موشکی خود را به نمایش گذاشت و این مسئله تاکیدی بر ضرورت حفظ فشار بر پیونگ یانگ برای بازگشت به مذاکرات خلع سلاح است.

آنتونی بلینکن معاون وزیر امور خارجه آمریکا پس از نشست با همتاهای خود از ژاپن و کره جنوبی در کنفرانس خبری مشترک با آنها گفت کره شمالی سال گذشته میلادی 24 آزمایش موشکی و دو آزمایش هسته ای انجام داد و از هر کدام از این آزمایش ها چیزهایی آموخته است.

وی افزود :«‌ حتی یک شکست هم در این آزمایش ها می تواند پیشرفت باشد زیرا آنها آنچه را که آموخته اند در فناری خودشان و در آزمایش بعدی به کار می گیرند. ارزیابی ما این است که آنها سال گذشته توانسته اند در توانمندی هایشان به یک بهبود کیفی دست یابند و این نتیجه سطحی بی سابقه از این آزمایش هاست.»

بلینکن با اشاره به تهدید یکشنبه گذشته کیم جونگ اون درمورد آماده شدن کره شمالی برای آزمایش موشک بالستیک قاره پیما گفت هر روز که می گذرد ، این تهدید نیز دقیق تر می شود.

وی با اشاره به تحریم های بین المللی علیه کره شمالی افزود :« ضروری است آمریکا ، ژاپن ، کره جنوبی و دیگر کشورها همکاری خودشان را به منظور دفاع در برابر این تهدید تقویت کنند. همچنین ضروری است که ما فشار گسترده را بر کره شمالی حفظ کنیم تا این کشور وادار به توقف برنامه های هسته ای و موشکی خود شود ،به میز مذاکره بازگردد و در جهت خلع سلاح هسته ای خود گام بردارد.»

دونالد ترامپ پیروز انتخابات ریاست جمهوری آمریکا نیز در واکنش به اظهارات کیم جونگ اون در پیامی توییتری اعلام کرد « چنین اتفاقی نخواهد افتاد ».

218 

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها