نیروهای ویژۀ روسیه که می‌بینند ودیده نمی‌شوند +ویدیو

دوشنبه 20 دی 1395 - 09:06

تلویزیون روسیه، حضور نیروهای ویژه و بسیار پیشرفتۀ این کشور معروف به "KSO" را در جنگ ضد داعش در سوریه علنی کرد.

العالمروسیه

"مایکل کافمن" کارشناس مرکز پژوهش های نیروی دریایی در ارتش روسیه، درباره ویدیوی منتشر شده از تلویزیون این کشور به شبکه سی ان ان گفت: این یگان ویژه، پیشرفته ترین نیرو در میان نیروهای روسیه به شمار می رود. مأموریت اصلی آنان، جنگ های نفوذی پشت خط دفاعی دشمن، نابود کردن مهاجمان و از کار انداختن ارتباطات است. البته این نیروها، ماموریت هایی نظیر عملیات شناسایی و جمع آوری اطلاعات به شیوه های کلاسیک را نیز انجام می دهند.

در ویدئویی که از این نیروها منتشر شده، سلاح ها و امکانات آن ها با نمایش گذاشته شده است؛ ویدئو با نشان دادن هدف، از دوربین دارای نقطه قرمز هدفگیری ادامه می یابد و تجهیزات نصب شده بر روی سر جهت کاهش صداهای اطراف و تفنگ های پیشرفته و قدرتِ بالای تصویربرداری را به نمایش می گذارد.

سرهنگ دوم "داگلاس اولیونت" از سازمان "آمریکای نوین" دربارۀ این نیروی روسی گفت: آن ها از فن آوری تشخیص گرما بهره مند هستند و به این ترتیب می توانند بدون این که توسط دشمن دیده شوند، دشمن را ببینند و همان طور که در ویدئو آمده است "دشمن کور است و فقط ما می توانیم او را ببینیم". آن ها علاوه بر این فن آوری، همواره از امکانات دیده بانی از طریق پهپادها یا تصاویر ماهواره ای نیز بهره مندند.

بر اساس آن چه در این ویدئو آمده است، این نیروها، برای جنگ در هرگونه شرایطی آموزش دیده اند، از حمله های زیرآبی تا یورش های تاکتیکی و پرش با چتر نجات.

این ویدئو، مدتی پیش توسط تلویزیون روسیه پخش شد و شبکه سی. ان. ان، پخش این ویدئو را به مثابۀ فخرفروشی روسیۀ پوتین به توانمندی های پیشرفتۀ نظامی این کشور شمرد، به ویژه که برخی از این سلاح ها از برخی سلاح های آمریکایی نیز برتر است.

205

پربیننده ترین خبرها